Turisme

Andorra supera aquest estiu el milió de turistes en una campanya molt positiva

És la millor xifra des que es van començar a fer estadístiques l'any 2012.

Andorra supera aquest estiu el milió de turistes en una campanya molt positiva

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Andorra Turisme ha xifrat en més d’un milió (1.019.882) els turistes que han visitat el país entre els mesos de juny i setembre d’aquest any. És el número més alt des que es fan estadístiques, que van començar l’any 2012 i representa un augment del 12,2 per cent respecte el mateix període de l’any passat que va ser de 909.082 turistes. L’ocupació, segons ddes de la Unió Hotelera, ha pujat un 6, 5 per cent (60, 6 el 2017 i 56 per cent el 2016) i la major part de visitants procedeixen, com és habitual d’Espanya i de França. Aquestes xifres suposen en paraules del ministre de Turisme, Francesc Camp “un estiu boníssim”.

Per nacionalitats, els espanyols han crescut un 15,1 per cent respecte l’estiu anterior mentre que els francesos augmenten un 9,6 per cent. Els turistes d’altres nacionalitats s’han estancat i han baixat un 0,2 per cent. Cal afegir que el creixement global del 12, 2 per cent supera l’objectiu establert d’entrada de turistes que s’havia fixat en un 3 per cent.

Cal destacar l’augment d’entrades dels centres d’oci del país com Grandvalira, Caldea, Vallnord, Naturlandia, museus o refugis guardats que han assolit un 7,3 per cent més d’entrades superant la barrera de les 500.000.

En la presentació de les dades també s’ha fet esment a la campanya de comunicació d’estiu que s’ha desenvolupat principalment a Espanya i França. En el mercat espanyol han estat especialment significatives les accions que s’han dut a terme amb Disney, fruit de l’acord de col·laboració firmat amb Andorra Turisme; el programa d’ ‘El Foraster’ de Televisió de Catalunya i l’emissió de reportatges a Evasión TV. Pel que fa a França, cal esmentar ‘Les clés d’Andorre’ emès online per la cadena privada TF1.

Finalment, s’ha fet un balanç de les visites a la pàgina web visitandorra.com i de l’impacte de les xarxes socials. Les seccions més visitades han estat compres i itineraris mentre que en relació a les xarxes socials han superat per primera vegada en impacte la televisió. Les primeres han passat en un any del 34 al 47 per cent mentre que la televisió ha baixat del 60 al 45 per cent entre el 2016 i el 2017.

tracking