telecomunicacions

Andorra Telecom finalitza el 75% del canvi a la nova xarxa

S’han posat més de 26.300 unitats ONT a les llars, de les 35.000 previstes

Andorra Telecom finalitza el 75% del canvi a la nova xarxaANDORRA TELECOM

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Andorra Telecom va anunciar que ja han canviat 26.341 unitats de les terminals ONT per migrar cap a la nova xarxa activa. En total ja s’han fet el 75% dels 35.000 canvis previstos i els treballs actuals se centren en la part alta d’Andorra la Vella i Escaldes, que concentren la majoria de terminals i és on es troba el gruix del teixit empresarial del país. Ja s’ha completat el 80% d’aquesta zona. A finals de més està previst que els tècnics de la companyia acabin també la zona d’Encamp i facin íntegres les parròquies d’Ordino i de Canillo, així com el Pas de la Casa.

Des de la parapública es va informar que només la setmana passada es van realitzar més de 1.100 operacions, i destaquen que és una xifra molt elevada tenint en compte la complexitat del procés. També van recordar que aquest projecte de migració de xarxa és un dels més ambiciosos que ha desenvolupat Andorra Telecom, ja que ha hagut de fer una inversió de 6,5 milions d’euros per completar-lo. A més, han contractat 31 tècnics d’empreses de tot el país que realitzen la instal·lació personalitzada a cada client.

La satisfacció dels clients s’avalua amb una enquesta que els mateixos tècnics realitzen als clients després de cada operació i els resultats de què disposa la parapública són que la nota mitjana és del 8,04. A més, també han comprovat com amb els nous terminals, les incidències han caigut un 89%.

Andorra Telecom va començar a fer la migració de les terminals cap a la nova xarxa el mes de març passat a la parròquia de Sant Julià de Lòria, després es va pujar fins a Santa Coloma i es va fer el salt cap a la Massana. Segons van explicar en el seu moment, la decisió es va prendre pel seu índex d’incidències. La companyia vol tenir acabat tot el procés a finals d’any i començar, aleshores, a tractar els casos dels clients que no han pogut loca- litzar.

tracking