S'adjudica el servei de bicicleta elèctrica compartida
Tindrà un cost anual de 130.000 euros, a repartir entre les diverses administracions
Aquest matí s'ha signat el conveni de col·laboració entre el Govern i els comuns per a la concessió del servei de bicicleta elèctrica compartida, amb un cost anual de 130.000 euros a repartir entre les diverses administracions. El servei s'ha adjudicat a l'empresa Montre SL, la mateixa que va duu a terme la prova pilot, i tindrà una durada inicial de 10 anys, amb la possibilitat d'allargar-lo cinc anys més. En total hi haurà un centenar de bases de càrrega repartides entre les set parròquies: Andorra la Vella, amb 42, i Escaldes-Engordany, amb 28, concentraran gairebé tres quartes parts de les bases, mentre que la resta de parròquies en tindran sis cada una. Es disposaran una quinzena de tòtems d'informació i hi haurà fins a 45 bicicletes en circulació.
El cònsol Menor d'Escaldes-Engordany, Marc Calvet, en representació dels comuns, ha explicat que la distribució dels punts s'ha fet en base a les conclusions de l'enquesta prèvia al concurs i, en el cas d'Andorra la Vella i Escaldes-Engordany, on es va fer la prova pilot, les bases "s'han distribuït en funció dels desplaçaments que tenen més costum de fer els usuaris". Calvet també ha dit que ara, amb els 10 anys que hi ha per endavant, "es podrà veure com es mou la gent i quins serveis podem oferir de més". I per a les parròquies de la vall central, com són Andorra la Vella, Escaldes-Engordany i Sant Julià de Lòria, ha apuntat que serà una "tercera via de comunicació".
D'entrada, el servei de bicicleta elèctrica compartida proposa tres tipus de tarifes: un abonament anual de 76,5 euros amb diverses fraccions, un de petit ús de 30 euros i, finalment, un abonament d'ús puntual pensat per a turistes. A més, com a promoció, tots aquells usuaris que es donin d'alta de l'abonament anual abans que es posi en marxa el servei, gaudiran dels primers 15 minuts gratuïts durant els primers sis mesos.
La ministra de Medi Ambient, Agricultura i Sostenibilitat, Sílvia Calvó, ha dit que "la societat andorrana és sensible amb el medi ambient" i que el servei de bicicleta elèctrica "ofereix la possibilitat d'anar canviant d'hàbits cap a una mobilitat cada vegada més sostenible". Calvó també ha volgut destacar que aquest servei és el primer pas "d'un projecte molt més global que ens ha de portar cap a un canvi de model energètic". En aquest sentit, la ministra ha apuntat que tenen altres qüestions sobre la taula, com ara la dels vehicles elèctrics i la d'un servei de transport públic més eficient, que sortirà a concurs properament.
Està previst que el servei de bicicleta elèctrica compartida entri en funcionament la primavera del 2018 i que s'integri al servei de transport d'autobusos. Segons l'enquesta prèvia, un 64% de la població andorrana més gran de 14 anys ha afirmat que utilitzaria el servei.