Un 2% més de turistes a la campanya d'hivern
Francesc Camp es mostra preocupat per la situació a Catalunya però creu que pot tenir més repercussions a l’estiu
El nombre de turistes durant la campanya d’hivern segueix creixent any rere any. Segons Andorra Turisme, entre el pròxim mes de desembre i l’abril de l’any que ve està previst que hi hagi un 2% més de visitants respecte a l’any anterior. En la presentació de la campanya de la nova temporada d’hivern, el ministre de Comerç, Francesc Camp, va informar que es preveu superar un cop més el gruix de turistes de l’edició anterior, que va ser d’1.485.000.
Amb tot, la variació positiva serà inferior respecte a les últimes campanyes, quan els augments van ser d’entre el 5 i el 9% gràcies a la recuperació després dels anys de crisi. “Això no pot durar eternament”, va dir Camp. Tot i això, va destacar la bona evolució del sector, sobretot pel que fa als turistes procedents de països com el Regne Unit i Rússia. Des d’Andorra Turisme pretenen recuperar un mercat condicionat els últims anys per la incertesa del conflicte a Ucraïna i per la pèrdua de poder adquisitiu de les famílies. L’arribada de turistes de països considerats “llunyans”, entre els quals el Regne Unit, Rússia, Holanda i Bèlgica, està previst que augmenti un 5,1%. Els visitants espanyols continuaran sent majoria entre els turistes i representaran un 70% del total. També es confia que de cara a aquest hivern arribin al país un 3,3% més de turistes francesos.
El ministre de Turisme va admetre que els preocupen possibles nous talls a la carretera N-145 per la situació política a Catalu-nya, tot i que va dir que cal ser “prudents” a l’hora de fer càlculs i sobre el que pugui arribar a passar. Tot i això, va dir que les repercussions econòmiques poden tenir un “impacte més fort” a l’estiu, ja que el mercat a l’hivern és “més diversificat”. Andorra Turisme augura gastar 3,3 milions d’euros en la campanya, xifra similar a la dels últims anys. De la seva banda, Betim Budzaku va assegurar que “tenim un pressupost molt potent, però pel que significa el turisme a Andorra, que és una aposta pràcticament segura perquè estem en línia in crescendo, sempre en volem més per tenir més mercats”, va reconèixer el gerent d’Andorra Turisme.
CAMP NO TANCA LA PORTA A L''OUTLET'
Francesc Camp va dir ahir que es reuniran amb empresaris del país i amb cadenes “importants” per valorar l’obertura d’un outlet al Pas de la Casa. “Hem de valorar si es podria fer alguna cosa amb ells aquí”, va dir Camp, que alhora va admetre que demanaran col·laboració a la Cambra de Comerç i que també demanaran l’opinió dels turistes per veure si els sembla bé la proposta. Camp va admetre que en cas que l’outlet no s’acabés fent, “s’hauria de buscar una altra forma per millorar el comerç al Pas de la Casa”. També va subratllar les obres d’embelliment dels últims anys.