Una cinquantena d'inversors avaluen projectes d'emprenedoria mancats de finançament
Hi han assistit una cinquantena d'inversors i nou emprenadors que han hagut d'explicar els seus projectes amb cinc minuts
Cinc minuts. El temps que té un emprenedor per aconseguir que la seva idea de negoci esdevingui una realitat. Cinc minuts on resumir moltes hores de feina, i seguidament cinc minuts per respondre les preguntes de les persones que tenen a la mà consolidar tot aquest treball. Aquesta és la idea del NIU Demo Day, esdeveniment que ha tingut lloc aquest dilluns al matí a l'Art Hotel d'Andorra la Vella, organitzat per Andorra Telecom. L'objectiu, posar en contacte emprenedors i inversors. Concretament nou emprenedors, que tenien el repte de convèncer, almenys a un, dels cinquanta inversors assistents a les presentacions.
"Els inversors creuen que amb cinc minuts es pot explicar bé un projecte", però està clar que "s'ha de ser un bon comunicador", ha reconegut el director d'Andorra Telecom, Jordi Nadal. És un format que s'aplica arreu del món i que ha arribat a Andorra de mans de la companyia de telecomunicacions. Quan acaben els 90 minuts de presentacions, les dues parts tenen una sala habilitada per mantenir entrevistes personals i començar a consolidar possibles acords. Però això ja es cosa seva."Nosaltres no sabem si es culminarà o no" perquè es poden tardar setmanes en tancar un acord. "Sabrem que ha tingut èxit la jornada quan veiem alguns d'aquests projectes florir", ha afegit Nadal.
Pel que fa als inversors, entitats bancàries, 'family offices' i persones a títol personal, formen part d'una xarxa creada des de la incubadora i acceleradora de projectes NIU, amb gairebé un any de vida i que ja ha acollit set 'star-ups'. D'aquestes, quatre han estat presents al Demo Day, les més "madures", juntament amb cinc de foranes, però amb vincles amb Andorra, ha explicat Nadal, i que "estarien disposades a començar des d'aquí".
Anant ara als projectes, la majoria tenen a veure amb aplicacions mòbils. De les que surten del NIU, hi ha una 'start-up' per fer pagaments als aparcaments del país; un centre d'alt rendiment de temàtica 'gamer'; un servei de telediagnòstic de cardiologia; i una eina que monitoritza la capacitat de les xarxes i les necessitats futures de dimensionament, aquest darrer pensat per a les operadores de telecomunicacions. Entre les que venen de fora, hi ha un submarí-simulador per navegar per les profunditats del mar; una plataforma per llogar pàrquings en horari de no ús; una xarxa social creada per a esportistes d'elit o 'celebrities'; una plataforma perquè els comerciants exposin els seus productes, i un servei de lloguer de locals per dies.