INNOVACIÓ

El turisme i el comerç obren la porta a les noves tecnologies

Consideren que s’han d’adaptar a les demandes del nou perfil de clients

El turisme i el comerç obren la porta a les noves tecnologiesANA

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

La tecnologia aplicada al turisme i al comerç va centrar una de les taules rodones de la jornada Inntec, que es va celebrar ahir al Centre de Congressos de la capital. Diversos experts van constatar que la innovació tecnològica s’ha convertit en un element imprescindible per a les empreses ja que permet conèixer el perfil dels clients, les necessitats i les demandes. Les jornades van ser inaugurades pel ministre d'Economia, Competitivitat i Innovació, Gilbert Saboya, que va destacar el paper d'Andorra en innovació tecnològica.

El gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, va recordar les accions que du a terme l’organisme i va apostar pel màrqueting segmentat i per treballar a través del component emocional amb la finalitat de millorar les vendes. Per la seva banda, el CEO de Grandvalira-Ensisa –la societat gestora de Soldeu-el Tarter–, David Hidalgo, va posar l’exemple de l’estació com a “plataforma oberta” i “interactiva”. Hidalgo va explicar que el pròxim pas de l’estació ha de ser proporcionar Internet als joves perquè la joventut exigeix l’accés a les xarxes socials i a les noves tecnologies. Hidalgo hi va afegir que les eines tecnològiques permeten fer un seguiment dels forfets o els temps d’espera, situació que permetrà analitzar i dissenyar noves estratègies per a l’estació.

Per la seva banda, la directora de la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis d’Andorra (CCIS), Pilar Escaler, va insistir que des de l’ens s’incideix que els comerços del Principat innovin i que els comerciants han d’entendre que “la clientela s’ha de divertir a la botiga”.

tracking