reportatge

Youtuber per casualitat

L’usuari Sara G publica des de fa nou anys vídeos sobre maquillatge d’efectes especials gràcies als quals ha aconseguit més de 500.000 seguidors. Ho compagina amb la seva feina com a actriu, i tot i la forta competència aconsegueix guanyar-se la vida.

Youtuber per casualitat

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Tot va començar el 2009, quan volia gravar amb altres persones una pel·lícula en la qual la protagonista era una videoblogger. Com que desconeixia alguns detalls d’aquesta feina, va decidir documentar-se per encarnar el paper de la protagonista, però finalment va acabar sent l’inici d’un recorregut professional. La youtuber Sara G, que dijous va estar al Principat per participar en una taula rodona sobre casos d’èxit de nous models de negoci, va decidir aventurar-se a seguir penjant vídeos d’anècdotes i va acabar convertint-se en una persona coneguda per a una part dels usuaris que freqüenten aquesta plataforma.

Més tard, en veure que les coses li anaven bé, va decidir fer un pas més i penjar vídeos sobre maquillatge d’efectes especials i ara ja compta amb més de mig milió de seguidors a YouTube. Això li permet, en part, viure d’aquesta feina, tot i que també ho compagina amb els treballs que té d’actriu i de doblatge. “Es pot viure de ser un youtuber, però no és fàcil”, admet Sara G, de 28 anys i de Barcelona, que actualment penja un vídeo setmanal. Admet que gaudeix fent-ho i ho compagina amb la seva feina d’actriu i d’intèrpret de doblatge. Admet que ser youtuber és la millor tasca que ha fet per ara. “M’agrada i em dona beneficis”, afirma. Com a contrapartida, assenyala que és una feina inestable, ja que tot i tenir una forta influència, depèn dels ingressos que pot rebre de la publicitat i de les marques. D’altra banda, Sara G reconeix que el fet d’aparèixer maquillada amb efectes especials li permet guardar una mica més l’anonimat i no ser reconeguda als espais públics, tot i que s’ha trobat en situacions curioses. “Es crea una relació de molta empatia. No és el mateix que ser un presentador de televisió, on tot és més formal. Es crea tanta empatia que hi ha seguidors que es penen que són els teus amics”, afirma Sara G. Ara bé, considera que l’empatia és “clau” per connectar amb el públic i és partidària de penjar vídeos “creatius”.

Menys ingressos per publicitat

Davant l’auge dels youtubers en els últims anys, Sara G creu que en aquest sector encara li queda “recor­regut”, tot i que opina que les tendències comencen a canviar pel que fa al contingut de les publicacions. “Hi ha hagut queixes de marques que han vist els seus productes publicitats en vídeos de baixa moralitat”, explica Sara G, que assegura que aquest fet ha comportat que els ingressos “hagin baixat”. “S’està recol·locant tot”, afirma la youtuber, que explica que alguns usuaris que havien entrat nous fa poc han arribat a deixar la plataforma. “Ser youtuber és més difícil del que sembla. Hi ha gent que es pensa que es tracta de pujar vídeos i que ja funciona, però no és així”, assegura Sara G, que lamenta que “s’està començant a vendre que un youtuber és una professió on t’ensenyen a ser famós”. Sara G també reconeix que ha sentit a parlar que els últims mesos hi ha hagut diferents youtubers reconeguts que s’han instal·lat al Principat, però que de moment no es planteja deixar Barcelona.

tracking