telecomunicacions
La xifra d'incidències baixa un 80% amb la nova xarxa de fibra òptica
Andorra Telecom tanca la renovació amb la instal·lació de 35.000 terminals noves
Andorra Telecom ha culminat la renovació de la xarxa de fibra òptica amb el canvi de 35.000 terminals de particulars i empreses. Una millora que s’ha traduït, van destacar els seus responsables, en la caiguda en un 80% de la xifra d’incidències als aparells (ONT). El director general de la companyia, Jordi Nadal, i el director del projecte, Gerard Bosch, van presentar ahir els detalls de la campanya de renovació que inicialment s’havia d’allargar fins al gener però que s’ha pogut escurçar a 229 dies. Dilluns, a Canillo, es va fer la darrera de les migracions. Queden, però, 275 clients pendents perquè no se’ls ha pogut localitzar durant el període de canvi, “malgrat que havien rebut en els dies previs a la intervenció un mínim de cinc trucades i un SMS”. “Els treballs ara se centren a intentar fixar una cita” amb aquests usuaris.
La mitjana de migracions diàries ha estat de 153, i el màxim van ser 261 en una única jornada. Hi han treballat una cinquantena de tècnics, mentre que s’han fet 150.000 trucades per tal de coordinar les visites a domicilis i empreses. A banda de substituir les ONT dels domicilis, les millores tècniques a la xarxa han comportat la instal·lació de 17 equipaments centrals per donar cobertura a tot el territori.
La companyia va recordar que amb el canvi de terminals també s’ha multiplicat per tres la velocitat de navegació i que “les expectatives d’increment de velocitat s’han complert com demostra el fet que en les mesures directes d’ONT la velocitat mitjana s’ha situat en els 285 Mbps”. Tanmateix, l’empresa va emfatitzar que s’ha instal·lat tecnologia Huawei, “el principal fabricant mundial, que també ha coordinat l’oficina tècnica”.
A banda de canviar les ONT també s’oferia als usuaris la possibilitat del canvi de router i un terç han respost afirmativament. Gerard Bosch va valorar positivament la xifra recordant que el dispositiu d’Andorra Telecom facilita el manteniment, l’operació i també la gestió d’incidències “donant-nos la possibilitat de resoldre-les remotament”.
Jordi Nadal va voler agrair als clients la cooperació. “Sense la bona resposta dels usuaris, tant particulars com empreses, no hauria estat possible dur a terme un canvi tan ambiciós en un espai tan curt de temps.” Els usuaris han donat una mitjana de 8 sobre 10 al procés de canvi.