Promoció turística
El Cirque du Soleil s'inspira en grans 'dives' de la música en el nou muntatge
El nou espectacle de la companyia canadenca farà un viatge musical per les veus femenines més famoses dels darrers 50 anys
Andorra Turisme va presentar ahir les línies mestres del nou espectacle del Cirque du Soleil, que es dirà Dives i es farà entre el 30 de juny i el 29 de juliol a l’envelat que s’instal·larà de nou a l’aparcament del Parc Central. El director general de la societat, Betim Budzaku, va explicar que per a aquest nou projecte s’havia de trencar amb “el concepte” dels anteriors productes, “basats en Andorra”, i apostar “per un nou format en el qual predomini la música però també la força i l’originalitat que caracteritzen els espectacles del Cirque du Soleil”. Per això es va decidir fer aquesta proposta “innovadora i que no s’ha fet mai”, que consistirà en un viatge a través de 50 anys de música de les dives, les veus femenines més “representatives de la història”, va dir Budzaku, que no va poder avançar cap dels noms ni cap de les cançons que s’interpretaran “per una qüestió de drets d’autor”, però sí que va confirmar que volen “emocionar i buscar l’efecte nostàlgic, però mantenint el punt diferenciador del Cirque amb les seves acrobàcies i números mai vistos fins ara”. El director general d’Andorra Turisme va comentar que hi haurà uns 12 números, amb la seva corresponent cançó, i que el nombre de dives rememorades podria ser d’entre 12 i 14, perquè “potser incloem algun duet”. Finalment, Budzaku va recordar que l’acord amb la companyia canadenca és per a dos anys i que el cost de l’espectacle de l’any vinent serà de 2,7 milions d’euros, una xifra similar a la del 2016.
El director de producte i nous projectes d’Andorra Turisme, Enric Torres, va detallar que hi haurà 22 funcions, “igual que aquest any”, que duraran 60 minuts, més l’animació inicial, i que començaran dissabte 30 de juny i la darrera serà diumenge 29 de juliol. “Mantenim les 22 funcions d’aquest any i també el nombre d’entrades”, va dir. En total hi haurà una capacitat de 110.000 persones, 5.000 per funció, però l’any vinent només n’hi haurà 2.000 diàries que seran gratuïtes, les dempeus, i augmenten a 3.000 les de seient, és a dir, de pagament. “Per a l’any vinent el preu de l’entrada entre setmana es mantindrà en els 20 euros, però les de divendres, dissabte i la del darrer diumenge seran de 23”, va dir Torres, que també va confirmar la voluntat de “seguir disminuint el nombre d’entrades dempeus i incrementar les de seient com hem anat fet els darrers anys”. Per al nou espectacle, l’escenari tornarà a variar i s’instal·larà al costat de l’skate park del Parc Central i entre la tarima i les butaques s’ubicarà la gent dempeus.
La promoció començarà entre final de mes i principi de gener, amb una descripció de l’espectacle a la web d’Andorra Turisme. També es començarà a comercialitzar la venda d’entrades anticipades per al sector turístic, ja que “som conscients de la importància que tenen a l’hora de col·locar una gran quantitat dels tiquets totals”, i també es farà una presentació a la fira de turisme de Madrid, Fitur. Als mesos d’abril i maig estarà operativa la microsite per a les reserves del gran públic, tant de les entrades dempeus com les de seient, i començarà la campanya de promoció en diversos mitjans de comunicació.
Cançons representatives
Budzaku va explicar que les cançons que s’interpretaran a l’espectacle “estaran versionades en estil, neosoul i grooving-pop, però que seran fàcilment identificables per tothom. No serà un concert, sinó que les cançons seran el fil narratiu que lligarà l’espectacle”. Per aquest fet, la majoria de les cançons seran en anglès, encara que tampoc es descarta alguna en castellà o en francès”.