Mobilitat

Calvís demana a Govern que el pla Engega s'allargui més enllà del 2018

El president de l’AIVA entén que ha estat “un excel·lent incentiu” per a la compra

Calvís demana a Govern que el pla Engega s'allargui més enllà del 2018Fernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El president de l’Associació d’Importadors de Vehicles (AIVA), Xavier Calvís, va titllar el pla Engega com “un excel·lent incentiu per a la compra de vehicles elèctrics”, i per això espera que el Govern allargui més de tres anys la concessió d’aquestes ajudes que han fet d’Andorra un dels països amb més noves matriculacions d’aquests cotxes del món. “Pel 2017 es van donar unes subvencions i uns avantatges que van fer que ràpidament s’esgotessin. Després, es van ampliar i es van tornar a acabar amb la mateixa velocitat, per això volem que s’allargui més enllà del tercer any que contempla el projecte”, va dir. Calvís és conscient que a poc a poc s’aniran reduint les ajudes, no només econòmiques, i es resigna davant de la situació perquè “per als clients serà una llàstima, i per als concessionaris també, però hem de reconèixer que gràcies a elles la venda de vehicles elèctrics es va disparar, cosa que no ha passat en altres països”. En aquest sentit, el president de l’AIVA preveu que aviat també els faran pagar les vinyetes o el túnel d’Envalira, i la reducció d’aquests beneficis podria afectar negativament les vendes.

La decisió de l’executiu de fer pagar la recàrrega dels vehicles a la via pública a partir de les dues hores en els lents o d’una en els ràpids, que va anunciar després del passat consell de ministres, no serà una mesura dissuasòria per Calvís, ja que “la gent disposa de punts de recàrrega als seus domicilis”. En aquest sentit el president de l’AIVA es va fer ressò “de la picaresca” que acompanya aquests punts al carrer, perquè “conec un usuari que tenia un car­regador davant de la seva feina i l’utilitzava per aparcar el cotxe. D’abusos tots en coneixem i segurament per això ja es va implantar la política de les dues hores”, va dir. Respecte a la quantitat de punts de recàrrega públics, Calvís va recordar que a Andorra n’hi ha molts més que als països veïns. “La nostra aposta en aquest sector està fent que tinguem una bona xarxa de punts. En tenim molts més, per quilòmetre quadrat, que França o Espanya”, va indicar.

Concessionaris dividits

Els concessionaris de vehicles elèctrics es mostraven entre resignats i comprensius amb la decisió del Govern. Per una banda, Àlex Pastor, director comercial de Becier Vehicles, reconeixia que era una bona mesura. “En principi la veig bé, perquè és una manera de deixar lliures els punts i que els puguin utilitzar més persones”. Per ell també servirà “perquè no els utilitzin com aparcament i facilitarà que la gent que vingui d’altres països també els puguin utilitzar”, deia. Finalment, Pastor indicava que “la tarifa que cobra FEDA als carregadors particulars és molt més econòmica que la dels que estan a la via pública així que ningú els farà servir tanta estona com per arribar a les dues hores”. Per altra banda, Carles Porté, gerent de Seuwagen, discrepava i comentava que “no ajudarà a vendre més vehicles i que qualsevol acció que desincentivi la compra, no serà la millor per a nosaltres”. Tot i així, comentava que el sector ja s’esperava aquesta decisió i acceptava que “tenir-lo més de dues hores és un fre per a la gent que espera el seu torn”. Finalment, Porté sí que demanava més carregadors, ja que “a més oferta, més demanda”.

tracking