Turisme
L'ocupació es dobla i pugen un 20% els ingressos respecte al Nadal passat
Els hotels es van omplir un 65% el cap de setmana passat i esperen estar plens d’ara fins al 3 de gener
El doble d’ocupació i entre un 15 i 20% més d’ingressos respecte a l’any passat. Les vacances de Nadal estan essent molt positives per al sector turístic, que veu com gràcies a l’augment de la demanda els hotels poden apujar els preus de les habitacions. El president de la Unió Hotelera, Manel Ara, va explicar que pel pont de Nadal i Sant Esteve hi va haver un 65% d’ocupació quan l’any passat va ser del 30%, i que a partir d’ara s’espera omplir en un 85% amb establiments plens fins al 3 de gener. “Hi haurà ocupació màxima sobretot a parròquies altes”, va assenyalar el responsable.
Ara va remarcar ahir en roda de premsa que la diferència que hi ha d’un any amb l’altra és “molt positiva” i que la situació d’aquest any, amb dos caps de setmana bons, s’equipara a la Puríssima de l’any passat. El dirigent de la patronal hotelera va destacar especialment l’augment de preus de venda d’aquesta temporada. Ara es va mostrar “molt satisfet” per uns preus “força interessants i amb més rendibilitat”. “Venim d’anys dolents amb establiments tancats i ara hi haurà possibilitats de millora per reinvertir als hotels”, va exposar, subratllant que això permet invertir en teconologia, intel·ligència artificial o recerca de mercats.
Col·lapse circulatori
Ara va lamentar el caos viari que hi va haver abans d’ahir, amb cues de cotxes que van quedar encallats per la nevada, però va dir que “és la prova que Andorra està a l’aparador”, i va destacar que era un dia en què coincidien turistes d’entrada i de sortida. Tot i admetre que “hi ha coses a millorar”, va posar de manifest que “són petits entrebancs que causen molèsties, però que demostren que la gent ve i fa despesa”. “Si no hi hagués hagut tanta gent no hi haguessin hagut problemes”, va constatar.
Ara també va lloar accions com el Cirque du Soleil, l’Andorra Shopping Festival o l’Andorra a Taula perquè ajuden a desestacionalitzar, una de les dificultats del sector turístic del país. “Gràcies al Cirque hem aconseguit introduir el juliol dins la temporada alta”, va afirmar. Quant al perfil de turista que visita el Principat, el responsable hoteler va deixar clar que el principal client és el turista de proximitat, provinent de Catalunya, del conjunt de l’Estat espanyol i també de França, però va recalcar que està pujant la procedència asiàtica i russa. “Es veu moviment d’altres indrets”, va sentenciar, apuntant que cal més promoció en aquest sentit.
REVISTA TURÍSTICA A 80 HOTELS I 5.000 HABITACIONS
La Unió Hotelera ha editat una revista anomenada Discover Andorra destinada a donar a conèixer l’oferta turística del país als visitants. Se n’han fet 8.000 exemplars que s’han repartit per les habitacions d’una vuitantena d’establiments hotelers, en total 5.000 cambres. La publicació, que ha costat entre 15.000 i 20.000 euros, serà de periodicitat semestral, ja que se’n farà una per a la temporada d’hivern i una per a la d’estiu. Manel Ara i la directora d’Unió Hotelera, Sarah-Jane Giménez, van presentar la revista ahir en roda de premsa a la seu d’Andorra Turisme i van destacar que es tracta d’“un projecte de país” que pretén promocionar l’oferta turística i vertebrar el territori.