SANITAT

Els metges d'urgències mantenen les queixes sobre la gestió

La direcció del SAAS no rellevaria Gómez Jiménez però es planteja apostar per una figura intermèdia, així que la gestió del personal ja no dependria d’ell

Creat:

Actualitzat:

Els metges d’urgències valoren la incorporació de deu facultatius i les millores proposades per la direcció del Servei Andorrà d’Atenció Sanitària (SAAS) per resoldre les mancances en aquesta àrea de l’hospital, però persisteixen les seves queixes sobre el cap de servei, Josep Gómez Jiménez. Segons fonts consultades, la plantilla creu que Gómez els ha tractat malament i que no gestiona bé el personal. Però la direcció del SAAS no es plantejaria rellevar-lo del càrrec, si bé estudia apostar per una figura intermèdia en l’estructura d’urgències, de manera que la gestió del personal deixaria de dependre d’ell.

Les fonts coneixedores expliquen que aquesta solució es posarà aviat damunt la taula del nou grup de treball transversal entre la direcció del SAAS, quatre facultatius (Ivette Ruiz, Luis Veneros, Marta Valverde i Marcos Gutiér­rez) i quatre infermeres.

El director assistencial del SAAS, Joan Martínez Benazet, va comparèixer ahir davant dels mitjans per explicar la situació a urgències i va assegurar que els propers dos mesos s’incorporaran 9 facultatius, que se sumen a la recent reincorporació d’una doctora. Martínez Benazet va fer referència al nou grup de treball i va dir que acollirà propostes per les mancances a urgències i també analitzarà les queixes contra el cap de servei. “Hi pot haver conflictes, però sense la plantilla coberta es magnifiquen”, va manifestar.

Un tema a tractar “amb rigor”

Joan Martínez Benazet va dir que aquest “és un tema que hem de tractar amb molt rigor i al grup transversal. Ho analitzarem tot”, va insistir. Martínez Benazet va defensar que “el doctor Gómez ha estat un gran cap de servei, és un dels que han dissenyat el servei i té un gran coneixement”, tot i que “es pot haver endarrerit”.

El director assistencial del SAAS va explicar que l’últim mes a urgències hi ha hagut esperes de fins a sis hores per la manca de metges i sempre en casos lleus. “L’últim mes hem arribat a algun pic en alguna espera d’entre 4 i 6 hores, això ha passat”, va concloure. I hi va afegir que “el que pot haver passat són esperes més llargues de les que estem acostumats a Andorra, no més llargues que el que tenim al nostre entorn, al contrari”. Martínez Benazet va indicar que ara estan cobertes 18 de les 28 places de facultatius amb jornada completa (40 hores setmanals) que hi hauria d’haver i que amb les noves contractacions la xifra serà adequada per les dimensions del servei. Sobre el paper, la plantilla actual a urgències és de 25 metges i dos coordinadors, però hi ha tres persones de baixa mèdica i diverses mitges jornades i jornades reduïdes. Segons Martínez Benazet, les incorporacions estan previstes des del setembre, però s’han vist endarrerides per la burocràcia. Entre els afers a treballar hi ha, justament, la tasca de conscienciació al Govern sobre les dificultats actuals de contractació perquè ho faciliti al màxim.

Les últimes setmanes, Martínez Benazet –que va qualificar tot el personal de “grans professionals”– va apuntar que s’han arribat a fer jornades de 60 hores setmanals i l’estrès que se n’ha derivat s’ha notat en l’ànim de metges i infermeres, si bé “no en la qualitat del servei”.

Millores que s’implementen

La direcció de l’hospital va avançar ahir diverses mesures que s’han impulsat els últims mesos i que s’han començat a implementar. Entre les més destacades hi ha atorgar el nivell professional de metges especialistes als facultatius d’urgències. El reconeixement els equipara en categoria amb la resta de metges especialistes i inclou un petit complement al salari que s’aplicarà amb efecte retroactiu des de l’1 de gener quan s’aprovi el pressupost del 2018. Una altra mesura és la que permet als metges d’urgències escollir entre guàrdies de 12 i de 24 hores, quan fins ara el torn obligatori era de 12.

Els metges d'urgències mantenen les queixes sobre la gestió

tracking