transport
L'aeroport operarà 48 vols a Madrid, Palma i Marsella
Viatges Regina impulsa el projecte amb preus d’uns cent euros per viatge per atreure turistes d’alt nivell que esquiïn a Andorra
L’aeroport de la Seu d’Urgell acollirà 48 vols comercials que uniran la capital alturgellenca amb Madrid, Palma de Mallorca i Marsella. El projecte l’impulsa la companyia de viatges i autobusos Regina, que l’ha dissenyat com una prova pilot per atreure esquiadors d’alt poder adquisitiu a Andorra. Els vols començaran el 9 de març i s’allargaran durant quatre setmanes. Es faran cada divendres i cada diumenge, amb un total de 12 vols cada setmana. Per exemple, durant la primera setmana hi haurà tres vols el divendres i tres més diumenge, i entre els dos dies s’hauran completat els trajectes d’anada i tornada entre la Seu i Madrid, Palma i Marsella. La companyia que operarà els vols és Twin Jet i l’acord final amb Regina es va tancar dijous després de mesos de negociacions. Twin Jet és una filial d’Air France. Els vols s’operaran en estil xàrter i tindran una capacitat d’una vintena de persones.
L’objectiu és atreure esquiadors d’alt poder adquisitiu però a preus moderats, com va explicar ahir al matí el responsable de Viatges Regina, Albert Vinseiro. La intenció de l’empresari és “oferir els viatges a cent euros, tot i que el preu no està tancat definitivament, i podrien ser 110 euros si s’inclou el trasllat fins al punt d’Andorra que ens demani el client”. “Volem poder ser un servei per a aquells hotels de quatre i cinc estrelles que tinguin clients en aquestes ciutats i als quals estem oferint que en dues hores puguin estar a Andorra i esquiar.” L’objectiu és “assolir una ocupació d’entre el seixanta i el setanta per cent de la capacitat de l’aparell i per a nosaltres és una prova pilot amb la voluntat d’aportar dinamització al projecte de l’aeroport de la Seu”.
Critica els projectes fantasma
Vinseiro es va mostrar crític amb “tots els projectes d’empreses fantasma que hem sentit durant tot aquest temps i que al final s’ha demostrat que eren iniciatives poc serioses que s’han acabat diluint”. L’empresari vol deixar clar que “la nostra idea no és convertir-nos en un operador habitual o disposar d’un aparell, sinó que es vegi que és possible que l’aeroport sigui operatiu”. El projecte dels 48 vols “intenta simplement dinamitzar i que algú s’acabi animant i puguem arribar a tenir una línia regular que operi el destí de la Seu”. Fins i tot es plantegen “cedir el know how gratuïtament si hi ha una empresa seriosa que vulgui impulsar una línia”.
Vinseiro ha comentat que seria molt important que es desencalli definitivament el problema de l’aterratge per GPS “perquè és un factor vital per poder fer vols comercials i econòmicament es tracta d’un tema menor, ja que suposa una despesa molt petita”. L’empresari lamenta que “al final és un problema polític i per això el govern d’Espanya no acaba de desbloquejar la instauració del GPS”. Respecte a la viabilitat del projecte es mostra “convençut que si està clar que pot existir un mercat i els vols es poden organitzar a costos reduïts i oferir al client uns preus moderats pot funcionar”. Destaca el “suport de les autoritats catalanes, que ens han fet un molt bon tracte respecte als costos organitzatius i ens han facilitat poder tirar endavant el projecte”. De moment la iniciativa “ha de quedar clar que es tracta d’una prova pilot i amb posterioritat quan veiem com va ja decidirem”.
Regina es planteja els vols com “oberts i per tant els podran vendre a altres operadors i també es podran contractar per internet en la pàgina de Twin Jet o les d’Air France”.
L'EMPRESA VA IMPULSAR VOLS A MADRID I PALMA EL 2015
Viatges Regina ja va impulsar el 2015 una sèrie de vols comercials des de l’aeroport de la Seu. La iniciativa es va dur a terme durant quatre dissabtes d’entre juliol i agost de fa tres anys i connectava la capital alturgellenca amb Madrid i Palma. En aquella oportunitat la companyia amb la qual es va treballar era Swiftair. El 18 de juliol del 2015 va aterrar el primer vol procedent de Madrid (un avió turbohèlix ATR-72) amb 17 passatgers a bord que en aquest cas eren majoritàriament periodistes i bloguers madrilenys convidats per l’Agència Catalana de Turisme per fer un recorregut cultural per la capital de l’Alt Urgell. A dos quarts de cinc de la tarda feien el vol de tornada cap a Madrid. A dos quarts d’una va sortir el vol cap a Palma i aquest seria el destí que més èxit tindria en els viatges. Viatges Regina reclamaria públicament aquell mateix any la necessitat imperiosa d’instal·lar el sistema d’aproximació de vols per GPS com a requisit indispensable per a establir vols comercials.
TWIN JET VA NÈIXER EL 2001 I ESTÀ RADICADA A AIX-EN-PROVENCE
Twin Jet és una aerolínia francesa, filial d’Air France, amb seu a Aix-en-Provence i la base a l’Aeroport de Marsella-Provença. El projecte va néixer el maig del 2001 i el primer vol oficial va tenir lloc el març del 2002. Les empreses Twin Jet i Twin Air (vols xàrter i d’ambulància) formen part del Holding Air Affaires i utilitzen tant aeronaus pròpies com les de tercers.