Eturisme
L'Andorra Shopping Festival atreu visitants el novembre
Camp li atribueix part del 3,5% d’augment de visitants durant aquest mes
“Més enllà de l’estiu i de l’hivern també és important que Andorra tingui activitats la resta de l’any”. Amb aquestes paraules va referir-se el titular de Turisme, Francesc Camp, a l’Andorra Shopping Festival durant la valoració pública de la iniciativa comercial. L’esdeveniment va celebrar entre el 3 i el 12 de novembre del 2017 la seva cinquena edició, segons el mateix ministre, “consolidant-se” i “ajudant a créixer el nombre de visitants el mes de novembre, tot i ser un mes amb baixa activitat”. En aquest sentit, Camp va atribuir part de la pujada d’un 3,5% de turistes durant aquest mes respecte al mateix període del 2016 a esdeveniments com ara l’Andorra Shopping Festival.
El ministre va explicar que la manca del pont de Tots Sants a Espanya i de l’11 de novembre a França, sumat a la pluja durant el primer cap de setmana i la situació política a Catalunya, feien complicat créixer en visitants, per tant sense l’esdeveniment comercial “potser hauriem baixat en visitants durant aquest mes”. A més, Camp va afirmar que altres inciatives com ara l’Andorra a Taula o la gala de la Federació Internacional de Motociclisme van contribuir a l’augment de visitants al Principat. El ministre va congratular-se per les dades, tot afirmant que demostren que “el format és bo, agrada la combinació de compres i altres ingredients d’oci i relax”.
El pressupost destinat a la promoció de la iniciativa i les activitats va ser de 603.000 euros, 107.000 menys respecte al 2016. S’hi van fer algunes accions noves, tal com va exposar la directora de màrqueting d’Andorra Turisme, Noemí Pedra. “La promoció de l’esdeveniment a Spotify va ser nova i va ajudar a donar-ho a conèixer.”