política
Ld'A denuncia “disfuncions” en el servei d'atenció a domicili
Pallarés critica que Govern no informés abans de l’encariment de l’hora
El grup liberal denuncia les “disfuncions” que assegura que ha patit el servei d’atenció domiciliària (SAD) arran del traspàs de la gestió de comuns a Govern. Els consellers liberals critiquen que l’executiu informés de l’encariment del preu de l’hora de 5 a 9 euros el 22 de gener quan l’enquesta de satisfacció es va realitzar al desembre. “Sorprèn que els treballadors no tinguessin constància de l’augment del preu i els usuaris els retreien no haver avisat”, va lamentar ahir la consellera Judith Pallarés en roda de premsa, on també va denunciar que el temps de resposta de sol·licituds ha passat de 24 o 48 hores a casos de fins a quinze dies.
Unes afirmacions que va rebutjar de ple el ministre d’Afers Socials, Xavier Espot, que va afirmar en declaracions al Diari, que “no és veritat” que s’hagi informat de l’augment del preu després de l’enquesta de satisfacció perquè es va anunciar el juliol passat. En aquest sentit, va indicar que l’únic que es va fer al gener és notificar el canvi en el moment de dur-se a terme. A més, va recordar que el preu segueix estant per sota del que costa l’hora, que són 14 euros. Per altra banda, va negar que s’hagi tardat fins a quinze dies a avaluar demandes i va assegurar que es tarda un dia.
No obstant això, el titular d’Afers Socials va admetre que amb el canvi hi ha hagut “una adaptació horària” dels treballadors, qüestió que també va destacar Pallarés, la qual va assegurar que “no s’està complint el conveni”, i va afegir que això ha repercutit en una disminució del temps que el treballador social pot passar amb l’usuari. Ld’A ha entrat demandes d’informació sobre la qüestió.