transports
França podria eliminar el servei de trens a l'estació de l'Hospitalet
El treball, encarregat pel govern francès, proposa eliminar les línies amb menys de 20 trens diaris
Un informe encarregat pel Govern francès amb l’objectiu d’adaptar l’empresa pública de ferrocarrils SNFC a l’obertura al capital privat d’aquest sector, que el país veí del nord ha d’emprendre abans que acabi el 2019, qüestiona la continuïtat del servei a l’estació de l’Hospitalet. El treball, elaborat per l’expresident d’Air France Jean-Cyril Spinetta, recomana a l’executiu gal l’eliminació de totes aquelles línies o parts de línies on circulin menys de 20 trens per jornada. Si finalment el govern d’Édouard Phillippe fa cas a l’informe Spinetta una de les línies afectades seria la que uneix la Tor de Carol amb Tolosa. Concretament seria el tram entre la localitat de l’Alta Cerdanya i Acs-dels-Tèrmes el que quedaria sense servei, eliminant-se també l’arribada i sortida de trens a l’estació d’Andorre-l’Hospitalet, que és el nom que té actualment la parada de ferrocarrils que l’SNFC té en aquesta localitat de l’Arieja. Són nou els trens que passen cada dia per aquesta estació, i segons les últimes xifres, la mitjana de viatgers diaris va ser l’any passat de 46 amb pics de 90 els divendres i diumenges d’octubre.
Les mesures que posa sobre la taula l’informe, segons recollien ahir diversos mitjans de comunicació francesos, han estat molt criticades per les autoritats locals que defensen la utilitat pública d’aquest servei. En el cas de l’estació de l’Hospitalet, de la qual el Govern va finançar fa uns anys la remodelació, és utilitzada per esquiadors que fan servir el servei d’autobús que la connecta amb el Pas de la Casa. Aquesta parada, a més de les connexions amb Tolosa, rep un tren nocturn que va a París. La possibilitat d’anar a la Tor de Carol obre la via per desplaçar-se en tren fins a Barcelona.