Conflicte veïnal
Canillo fa inspeccions a les empreses de motos de neu
El comú informa que ha enviat inspectors a controlar les activitats dels vehicles de neu per les queixes dels veïns
La corporació ha augmentat la vigilància i els controls a la zona de bordes d’Envalira després de les queixes que alguns veïns van formular el mes passat, tant pel soroll que feien les motos de neu i els buguis, com per la brutícia que deixaven. Segons el cònsol menor, David Palmitjavila, des d’aleshores “hem fet una doble tasca. Per una banda hem fet una feina de control administratiu i comercial, perquè qualsevol empresa o particular que es dediqui a les excursions en vehicles de neu tingui el permís per fer-ho i pugui fer-ho en aquesta zona, i de l’altra, les denúncies presentades segueixen els tràmits corresponents”, va manifestar. El cònsol menor va afegir que per “controlar” millor la situació “vam enviar els inspectors perquè valoressin si les activitats estaven regulades o no, i en principi ara hi ha certa normalitat i no tenim constància que s’hagin reproduït nous casos”, va indicar.
Palmitjavila reconeixia que aquesta activitat no es pot fer a qualsevol lloc i que en cas de sorprendre algú practicant-la “en un lloc que no toca, és a dir, si els agafem in fraganti, els podrem aturar i avisar-los que no podran seguir fent-la”. Finalment, va titllar de problemes “de convivència” les queixes que alguns veïns van denunciar i el pas de les motos de neu i els buguis en aquella zona.
A Canillo no hi ha pisos buits
Palmitjavila va defensar una “especificitat” per a Canillo en les negociacions que comuns i Govern han portat a terme per intentar resoldre el problema de la manca de pisos de lloguer. El cònsol menor va explicar que el seu autèntic maldecap són els pisos turístics i que no hi ha habitatges buits. “Som una parròquia atípica perquè a l’hivern la població de residents es multiplica per dos, i després cal afegir-hi els visitants, és a dir, que aquí no es dona aquesta situació, ja que l’oferta és molt superior a la demanda”, i va afegir que “nosaltres volem ajudar a solucionar un problema que és nacional, però la manera global com s’ha de tractar a la resta del país no seria la mateixa que aquí”, va defensar.
El conseller de Finances, Marc Casal, va anar més enllà i va declarar que “a Canillo, el debat sobre els apartaments buits és completament fals”, i va argumentar que a la parròquia hi ha tres tipus d’ús dels apartaments; primeres residències, pisos moblats per a vacances i els turístics, i va posar l’exemple dels temporers, que “han tingut enormes dificultats per trobar lloc per viure aquest hivern, per tant això demostra que no en tenim i que necessitem una solució diferent de la resta”. El cònsol menor sí que reconeixia que els pisos de lloguer turístic podrien acabar derivant en pisos buits, i per evitar-ho “hem posat més esforços per intentar controlar-los encara més. Si algú vol tenir un pis turístic, que pagui les taxes corresponents i que estigui regularitzat”, va sentenciar.
Bona temporada d’esquí
Les estacions de Soldeu-el Tarter han tingut “un bon hivern”, i malgrat que no tenen encara els resultats finals, “les bones expectatives s’han complert, tot i que la durada ha estat curta”, va dir Palmitjavila. El mal temps que ha afectat altres estacions a ells no els ha suposat “cap problema”, ja que “la majoria dels clients venen del sud i tenim més garantit els accessos que altres zones del país”. A més va afirmar que les obres de la plataforma de Soldeu estaran acabades a “l’inici de la pròxima temporada, com està previst”, encara que els interiors de l’aparcament no ho estaran fins al març, quan es disputin les finals de la Copa del Món.
NOVA PLATAFORMA DIGITAL PER "AGILITZAR ELS TRÀMITS"
Palmitjavila i Casal van presentar ahir la nova plataforma digital que permetrà “agilitzar els tràmits burocràtics” dels ciutadans de la parròquia però també dels proveïdors. En aquest sentit, s’ha fet una inversió de 300.000 euros i un any i mig de feina per tenir un portal “completament digital que facilitarà enormement l’accés de tothom a l’Administració”. El conseller de Finances va informar que des d’ahir ja es poden fer una desena de tràmits en línia i que ja en tenen una quarantena més de preparats per penjar-los aviat. “L’objectiu és que abans de final d’any en tinguem aproximadament uns seixanta, que són la majoria dels que es poden fer”, va destacar. Aquest sistema, que funciona a partir del servei electrònic de Govern, permetrà pagar factures, fer reclamacions i estalviar paper i recursos humans a la parròquia. Una novetat serà el parquímetre virtual, que consisteix a notificar el número de la matrícula del nostre vehicle, pagar el temps que vulguem, i a cada agent de circulació que comprovi els números, li apareixerà que està “conforme”. Casal també va avançar que estan treballant per incloure nous serveis a la plataforma, com ara el control dels comptadors de llum, “o el més important, els d’aigua, perquè podem crear una alerta que ens avisi si una llar, on viu una persona gran, per exemple no ha tingut cap consum en 24 hores”, si això passa, seguia el conseller, “podrem enviar alguna persona de Serveis Socials per veure si necessita alguna ajuda”.