Esquí
Grandvalira creix pel mercat internacional
El domini ha vist incrementada un 2% la venda de forfets i ha tancat amb 1,8 milions de dies d'esquí
Grandvalira ha tancat la temporada d’esquí amb un increment d’un 2% en el nombre de forfets venuts situant-se en els 1,8 milions. L’any passat en xifres absolutes es van superar els 1,76 milions de forfets venuts. El domini esquiable atribueix aquesta millora a un creixement del mercat internacional provinent de França, el Regne Unit i Rússia, amb una consolidació dels esquiadors provinents de Bèlgica i dels països nòrdics, segons va apuntar a través d’un comunicat emès ahir, i que manté l’estació en el Top-15 del rànquing en afluència de clients.
En declaracions al Diari, el director de Grandvalira, Alfonso Torreño, va destacar que “s’han complert els objectius marcats” tot i qualificar aquesta temporada de neu de “complicada” per una situació meteorològica poc favorable. “Estem contents malgrat la situació meteorològica, amb pocs caps de setmana de bon temps”, va destacar. Tot i això, Torreño també va confirmar que “de moment es tracta de la millor temporada del cicle històric de Grandvalira”. El responsable de del domini va argüir que la maltempsada pot haver frenat l’afluència del públic de proximitat d’Andorra i dels països veïns. “Possiblement hauríem tingut xifres millors amb un temps diferent”, va opinar.
Tot i destacar que en nombre, els esquiadors de proximitat continua representant un gran gruix d’assistència a pistes, Grandvalira va posar l’accent en una consolidació del mercat internacional I és que “el percentatge del mercat espanyol s’ha mantingut”, va ressaltar Torreño. “El que considerem mercat de proximitat suposa el 56% de la totalitat i la resta [un 44%] es composa de mercats internacionals”, va dir el director general de Grandvalira. Tant és així, que el creixement de la facturació de més d’un 15% en relació a l’any passat i més d’un 40% en les tres darreres temporades també s’explica pel “plus” de l’esquiador estranger.
Malgrat els nombrosos episodis de mal temps, les pistes d’esquí de Grandvalira han registrat fins a 8 metres i 36 centímetres de neu acumulada al llarg de la temporada i això ha permès el funcionament dels 210 km del domini, esquiables durant gran part del curs d’enguany. A més, segons el comunicat, l’estació “pràcticament” no ha hagut de tancar cap dia” i les màquines han fet treballs de 29.623 hores, un 10% més que l’any passat. El domini de la vall d’orient, a més, va destacar que aquest any s’ha hagut d’activar el pla de prevenció d’allaus 68 vegades.
Inversions en altres serveis
Un altre dels indicadors que Grandvalira va destacar en l’exposició de resultats que va fer pública ahir és l’increment de la penetració en el consum dels serveis de l’estació. En aquesta línia, posen en relleu els 11 milions d’euros en inversions inversions destinades a la innovació, la qualitat i l’atenció al client. Així, el domini va remarcar les millores de posicionament de la seva marca i venda de les diferents plataformes tecnològiques com la B2C amb un creixement del 78% respecte l’any passat.
Finalment, Grandvalira també va destacar altres activitats paral·leles a l’esquí com la consolidació de la segona edició de l’Snow Club Gourmet o les novetats presentades a l’Iglú Hotel amb la reproducció d’algunes obres de la col·lecció Carmen Thyssen.