urbanisme

El vial de Sant Julià costarà vuit milions i s'acabarà a final del 2019

L’executiu promou tres obres en la fase 1 que desviaran la carretera general des de Fontaneda fins al nou enllaç amb l’avinguda Francesc Cairat

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

La desviació del vial de Sant Julià tindrà un cost de 8 milions d’euros i s’acabarà el desembre del 2019. Així ho va anunciar ahir el ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, en una visita a les obres d’enllaç entre la CG-1 i la carretera secundària de Fontaneda que s’emmarquen en els treballs de la desviació. Concretament es tracta de la fase 1 de les obres de desviació, que incorporen la construcció de la rotonda de Fontaneda, el nou pont a l’altura del carrer Isidre Valls, i la construcció d’un nou vial de doble carril que passarà per l’antic càmping Huget.

Actualment s’estan executant els treballs de la rotonda de la Fontaneda, que es van adjudicar l’any passat per un import de 2,7 milions d’euros, mentre que aquesta setmana es van adjudicar les obres del pont Isidre Valls, que unirà l’avinguda Francesc Cairat amb la futura desviació, per un import d’1,7 milions i una durada prevista de 15 mesos. Ara faltarà adjudicar la via doble en sentit de baixada per l’altra banda del riu, on hi havia el càmping Huguet, que es licitarà al setembre, tindrà una durada de 12 mesos i serà d’un import que rondarà els 4 milions. Aquesta darrera obra unirà la rotonda de la Fontaneda i el nou pont. D’aquesta manera, la circulació quedaria distribuïda amb dos carrils en sentit de pujada per l’actual CG-1 i dos carrils en sentit de baixada per la futura via que passaran per l’altre costat del riu Valira.

Les modificacions

El ministre d’Ordenament Territorial va declarar que “ara canvia tota la fisonomia de la part baixa de Sant Julià”, i va afegir que “tenim executades les fases 3 i 4, que són el túnel de la Tàpia més els accessos”. Torres també va remarcar que un cop acabada la fase 1 quedarà pendent fer la fase 2, que és la construcció del túnel de Rocafort. Segons el ministre, aquesta dependrà de “la previsió pressupostària i del funcionament que tindrà aquesta part de la desviació que fem” tot això serà en cas que l’actual Govern renovi mandat en les pròximes eleccions. El mandatari va explicar que en la fase 1 s’ha afegit la construcció del pont, “aquest Govern, vista la disponibilitat pressupostària, hem optat per executar la fase 1 amb algun condicionant diferent, el que és el pont d’Isidre Valls”, que inicialment no estava previst en les fases de desviació del vial. Tanmateix es construirà una plaça de trobada de veïns, una reposició de la plaça del Solà. Segons el ministre, les places d’aparcament es mantindran, “fins i tot penso que n’hi haurà d’addicionals, ja que només hi haurà els dos carrils de pujada”, va esmentar Torres.

El ministre també va manifestar que durant aquesta primera fase es preveu que l’avinguda Francesc Cairat, el tram de la CG-1 que passa per Sant Julià, sigui només per l’entrada de vehicles al nucli urbà i per al trànsit de pas en sentit cap a la resta del país. Des del carrer Isidre Valls fins a la plaça Laurèdia el nombre de carrils serà el que hi ha actualment, i més endavant es cobrirà el nou vial de la desviació. La dar­rera fase de la desviació s’acabarà quan es construeixi el túnel de Rocafort, que no està previst en els pressupostos d’enguany.

Dinamització de la zona

Pel que fa a la dinamització de la zona, el ministre Torres va expressar que tenen bones expectatives, “s’han fet moltes millores, s’ha fet el doble carril per baixar fins a Sant Julià, també tenim previst fer la rotonda a la zona del Punt de Trobada, tot dinamitzant aquesta zona”, i va afegir, “condicionant tots aquests espais per tal de tenir un trànsit més fluid”. En aquest sentit, Torres va expressar que no s’ha volgut treure el trànsit del nucli de la parròquia, ja que els cotxes que pugen amb sentit Espanya seguiran passant per la carretera antiga, la CG-1 a l’avinguda Francesc Cairat, mentre que els cotxes que baixin des de Santa Coloma fins a la duana ho podran fer amb doble carril, “pensem que és una millora molt important”, va afirmar.

D’altra banda, el cònsol major de Sant Julià, Josep Miquel Vila, va assegurar que les obres eren una necessitat per tal de donar viabilitat al país, “hem mirat que es pogués respectar els interessos i la viabilitat de la circulació de Sant Julià”. Vila va destacar la col·laboració entre el comú i l’executiu, “hem fet alguns suggeriments i a veure si s’acaben de tancar”. El cònsol major va apuntar que estan “contents” que es facin les obres, i va afegir que “qualsevol obra quan s’allarga genera incomoditats i ens trobem aquí al mig”. Per acabar, Vila va declarar que les obres seran “positives”, i va afegir que “espero que l’entrada al poble sigui fàcil i segura”.

El vial de Sant Julià costarà vuit milions i s'acabarà a final del 2019

El vial de Sant Julià costarà vuit milions i s'acabarà a final del 2019

tracking