Educació
La segona fase de l'Olimpíada Matemàtica aplega seixanta-dos alumnes
Els concursants han realitzat una prova individual i una prova de grups, on han hagut de resoldre problemes matemàtics aplicats a la vida real
La segona fase de l'Olimpíada Matemàtica aplega seixanta-dos alumnes de segon de la ESO dels tres sistemes educatius del país. Els concursants de la 29a edició han realitzat al migdia una prova individual"de pensar i desenvolupar", segons ha explicat María Auxiliadora González, coordinadora del concurs. Seguidament, s'han repartit en grups paritaris, barejatsper centres educatius, nivells i sexe, per realitzar la fase de grups. En aquesta prova els participants han hagut de resoldre problemes matemàtics aplicats a la vida real, motiu pel qual la competició s'ha realitzat pels carrers de Sant Julià de Lòria. "D'aquesta manera els alumnes viuen les matemàtiques en primera persona i surten de les aules per aplicar-les al dia a dia", ha assegurat María Auxiliadora.
D'aquesta fase resultaran quinze guanyadors, que rebran 200 euros en metàl·lic, i es coneixeran en un acte el proper 14 de juny, al centre de congressos lauredià, els dos alumnes que hagin obtingut la millor puntuació participaran a la final de l'Olimpíada espanyola, que se celebra a València, del 21 al 26 de juny, on Andorra hi participa com a país convidat.
Les proves realitzades avui les han supervisat divuit docents del col·legi espanyol María Moliner, sota la coordinació del departament de Matemàtiques d'aquest centre. Es tracta d'un esdeveniment que organitza la conselleria d'Educació de l'ambaixada d'Espanya a Andorra, amb el suport de MoraBanc. Aquesta edició de l'olimpiada ha tingut una participació de al voltant de vuit-cents alumnes, si es té en compte els concursants de la primera fase del març.