TURISME
Booking gestiona fins a 460 allotjaments andorrans
La mitjana de les valoracions se situa en un 8,05, però les bordes i les cases rurals s'emporten un 9, la nota més alta
La sisena edició del Simposi Internacional de Marketing d'Andorra (SIMA) organitzada juntament amb el Club de Marketing d'Andorra ha arrencat aquest matí amb les conferències d'alguns dels professionals del sector del turisme i s'allargarà fins aquest vespre. L'Area Manager Booking Spain i Andorra, Daniel García, ha destacat que la plataforma gestiona fins a 460 allotjaments andorrans i la mitjana de les valoracions és molt positiva, situant-se en un 8,05. Les bordes i les cases rurals s'emporten un 9, la nota més alta. Segons García, el 80% de les reserves són per motius d'oci i el turisme a Andorra és principalment familiar, sent un país molt posicionat en el turisme d'hivern.
Sobre el tema de la reputació online, a García li sembla un factor interessant, ja que les opinions de la plataforma són l'element que més tenen en compte els usuaris a l'hora de realitzar les reserves.
D'altra banda, Liming Chen, Business Development Executive de CTRIP/Asialink Spain, ha estat l'encarregada de dirigir la conferència "Està preparada Andorra pel turista xinès?". Chen ha subratllat que el portal CTRIP gestiona el 80% de la quota de mercat i des de fa dos anys tenen un contracte amb Govern per promocionar el Principat a la Xina. Chen ha explicat que hi ha dos tipus de turista xinès: els que vénen d'Europa i els que viuen a la Xina. I és molt més fàcil l'accés del turista que viu a Europa per tema de visitats i documentació. A més, Chen ha assenyalat que una de les accions que estan duent a terme és la promoció d'Andorra a través de les reserves i viatges a Espanya. En aquest sentit, Barcelona sempre ha estat una ciutat important i a tenir en compte, ja que és un dels destins preferits dels xinesos.
Com a dada rellevant, Chen ha destacat que durant l'any 2017 els xinesos es van gastar 2.500 en viatges a Espanya d'entre cinc i set dies.