infraestructures

Voladures de prova prèvies a les feines de perforació del túnel de Tres Ponts

Voladures de prova prèvies a les feines de perforació del túnel de Tres PontsCynthia Sans

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Una empresa especialitzada en explosius va realitzar ahir les voladures de prova prèvies a la perforació del túnel de Tres Ponts, a la carretera C-14, al seu pas per Organyà. Les maniobres, que es van concentrar a la boca sud, van servir per observar com responia la roca de la muntanya als moviments sísmics abans de l’inici de l’excavació. Per això, va ser necessari tallar el trànsit de vehicles en tots dos sentits de la marxa, un tall que va començar a les 14.30 hores i que es va allargar poc més de 15 minuts, per la qual cosa les retencions no van ser destacades. La prova sísmica va transcórrer “sense cap incidència”, segons van apuntar fonts properes als treballs. Els tècnics de l’Institut Cartogràfic de Catalunya van instal·lar un sismògraf abans d’iniciar les voladures que servirà per realitzar un seguiment del comportament del terreny.

En total, van realitzar una seqüència de 10 detonacions controlades de diferent intensitat, que van ser més perceptibles pel que fa a so i tremolor del sòl, però no visuals. Durant els propers dies continuaran els treballs a les dues boques del túnel. De moment s’ha iniciat la perforació del paraigua previ a l’inici de l’excavació a la boca nord que serveix per garantir l’estabilització de l’entrada de la volta de la galeria. Posteriorment, s’iniciaran els treballs propis de la perforació.

La reforma d’aquest tram de la C-14, entre els punts quilomètrics 163,2 i 166,5, durarà 36 mesos i costarà 35 milions d’euros. Si bé l’actuació principal en el tram afectat de tres quilòmetres serà la construcció del túnel, la resta de la calçada s’ampliarà fins als deu metres d’ample i disposarà de dos carrils, un per a cada sentit.

Voladures de prova prèvies a les feines de perforació del túnel de Tres Ponts

tracking