BALANÇ DESEMBRE-ABRIL

El turisme d'hivern creix un 1,1% i arriba a 1.435.000 visitants

L'estada mitjana és de 3,46 pernoctacions i augmenten un 48,3% les connexions mòbils dels turistes.

Les pistes d'esquí han augmentat en un 2,6% els dies d'esquí venutsFernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El ministre de Turisme, Francesc Camp, i la directora de màrqueting d'Andorra Turisme, Noemí Pedra, han presentat aquest matí el balanç de la campanya d'hivern. Durant els mesos de desembre a l'abril, el país ha rebut l'entrada d'1.435.339 turistes, el que suposa un increment de l'1,1% respecte al mateix període de l'any anterior. La previsió era superior, però el ministre ha explicat que venim "d'uns anys de gran creixement i ara costa més créixer en nombre de visitants". Camps també ha volgut destacar que aquest hivern la climatologia pot haver fet baixar el nombre de visitants que s'esperava dels països veïns.

El Principat ha rebut 1.039.578 turistes espanyols, el que suposa un increment de 724, i 148.782 francesos, 4.127 menys que la campanya anterior. Les altres 246.979 entrades de turistes corresponen a la resta de nacionalitats. Aquest any destaca l'entrada de tursites procedents de Rússia i Ucraïna a través d'un tour operador, que ha estat 25.598, un 42,5% més que el 2017. També ha experimentat un creixement important el turista israelià, que amb 3.886 turistes creix en un 35,2%. El turista procedent de Polònia que visita Andorra a través una agència, ha disminuït un 30%.

Pel que fa als serveis turístics, les pistes d'esquí han augmentat en un 2,6% els dies d'esquí venuts, que han estat 2.524.49. Les entrades a altres serveis d'oci, com Naturlandia, Caldea els museus o els refugis, han disminuït en un 0,9%. La Unió Hotelera ha tingut una ocupació del 66%, un 2,4% superior a l'hivern anterior. L'estada mitjana dels turistes és de 3,46 pernoctacions. Les connexions mòbils han experimentat un creixement del 48,3%, s'han produït més de 28.594 connexions. Per això, Camps ha recordat al sector la importància de tenir una bona presència a internet i les xarxes socials.

Prescriptors d'Andorra

La campanya de publicitat i màrqueting que Andorra Turisme ha destinat a promocionar el país durant aquest hivern ha tingut un cost de 3.270.000 euros, que són uns 60.000 euros menys del que s'havia pressupostat. Això inclou campanyes a premsa, xarxes socials, acords amb Disney, Esquí Andorra, etc. La responsable de màrqueting d'Andorra Turisme ha explicat que col·laboren amb diferents influencers que promocionen Andorra a les seves xarxes socials. En aquest sentit, 14 personalitats franceses van ser convidades a visitar el país i han difós imatges de la seva estada. Destaquen els youtubers Le Woop, un grup de 6 joves que han publicat un vídeo a Youtube que ja compta amb més d'1,8 milions de reproduccions.

tracking