Seguretat
França limitarà la velocitat a les vies secundàries tot i la polèmica
El 75% dels conductors critica passar dels 90 quilòmetres per hora als 80
França obligarà finalment a reduir la velocitat a les carreteres secundàries malgrat l’oposició que ha suscitat entre els conductors. Amb aquesta mesura es passarà de poder conduir als 90 quilòmetres per hora actuals als 80 a les carreteres de dos carrils, un per cada sentit de la marxa, que no tinguin separació central, ja sigui en forma de mitjana o de tobogan. El govern francès va publicar ahir al seu Butlletí Oficial el decret aprovat, que serà vigent el pròxim 1 de juliol.
Es preveu que aquest canvi tingui una incidència sobre 400.000 quilòmetres de carreteres nacionals i departamentals. La mesura, però, no ha estat ben rebuda per part dels conductors, perquè consideren que aquesta reducció pot arribar a ser perillosa. Al·leguen que d’aquesta manera, en carreteres secundàries els cotxes hauran de circular a la mateixa velocitat que els camions i que això dificultarà els avançaments als vehicles pesants. Segons una enquesta publicada el passat mes de maig, el 76% conductors gals refusen el límit de velocitat fixat a les vies secundàries.
CANVIS A LES INDICACIONS
Es calcula que fins a 11.000 se-nyals que indiquen el límit de velocitat seran modificats, i el cost d’aquests canvis oscil·larà entre els 6 i els 12 milions d’euros. A més, es preveu que a partir del mateix dia 1 de juliol els radars ja estiguin habilitats per detectar els infractors que circulin a velocitats superiors als 80 quilòmetres per hora, cosa que comportarà una multa de 68 euros i la retirada d’un punt del carnet de conduir.
Segons uns càlculs realitzats pel servei de seguretat viària del govern francès, l’obligatorietat de reduir la velocitat màxima permesa a les carreteres secundàries comportarà que els cotxes triguin uns 45 segons més per completar un trajecte de 10 quilòmetres i 2 minuts més per recórrer-ne 25. Apunten que això beneficiarà els conductors, que s’estalviaran 120 euros cada any de carburant, i asseguren que la mesura permetrà reduir en un 30% les emissions de diòxid de carboni.