mobilitat

La bicicleta elèctrica s'activarà en deu dies

Els tècnics de Cicland n’explicaran el funcionament a les parròquies i després obriran el servei

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Cicland, el servei públic de bicicletes elèctriques compartides, entrarà en funcionament “en una setmana i mitja”, segons va dir ahir el responsable de l’empresa adjudicatària del servei, Miquel Àngel Armengol, “ja que fins aleshores ens desplaçarem a cada parròquia per explicar als interessats el funcionament i les tarifes, i tindran la possibilitat de fer-se clients”. Aquestes trobades es convocaran via xarxes socials. De moment ja hi ha 12 punts d’ancoratge instal·lats i entre avui i demà s’arribarà als 14 previstos per a la cinquantena de bicicletes que hi haurà, i que tindran una autonomia de 100 quilòmetres. Armengol va explicar que es podran retirar amb una app que permetrà saber la distància recor­reguda, l’estalvi en pol·lució realitzat i acceptarà suggeriments dels usuaris. La intenció és que funcioni les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any, “sempre que les condicions meteorològiques ho permetin”, va indicar.

Les tarifes variaran en funció de l’abonament que es contracti. L’anual costarà 76,5 euros (68,85 si es té la targeta d’autobús) i oferirà quinze minuts gratuïts. A partir d’aleshores es cobrarà un plus. Si s’arriba a la mitja hora, 45 cèntims, a l’hora i mitja, vuitanta, o si se sobrepassen les dues hores, cinc euros. També hi haurà un abonament de 25 viatges que costarà 30 euros (27 amb la targeta de bus) i les tarifes seran d’un euro l’hora o d’1,40, les dues. També hi haurà una tarifa per a ús puntual que costarà tres euros la mitja hora, sis les dues, o deu si se superen. La ministra de Medi Ambient, Sílvia Calvó, va recordar que el Govern i els comuns subvencionen amb 130.000 euros anuals el projecte “perquè sigui més accessible al ciutadà”, i va explicar que l’objectiu és “afavorir la mobilitat sostenible” i, per això, “volem oferir a la ciutadania la possibilitat que participi en un projecte com aquest que permetrà millorar el transport d’una forma sostenible i respectuosa amb el medi ambient”. Calvó va afegir que “utilitzant aquestes bicicletes per moure’ns ajudarem a millorar la qualitat de l’aire i també la contaminació acústica, ja que especialment els trajectes urbans són curts i ens permetria aconseguir-ho”. Per la seva banda, el cònsol menor de Canillo, David Palmitjavila, actuant com a representant de tots els cònsols que van assistir a l’acte, juntament amb el cap de Govern, Toni Martí, els síndics i altres consellers generals, va recordar que les corporacions es van “implicar” de seguida en la iniciativa. “Tots els comuns, fins i tot els de les par­ròquies altes, volíem que la mobilitat amb bicicleta arribés a tot el país i ara només falta que es posin més carrils bici a totes les vies. Pel cònsol menor, els ciclistes haurien de ser “més conscients de la realitat a la car­retera i hem de demanar-los responsabilitats perquè no pot ser que amb l’eufòria d’anar amb bicicleta es tinguin actituds no cíviques”.

El director de màrqueting de Crèdit Andorrà, Joan Ramon Mas, patrocinador de Cicland, va destacar la responsabilitat corporativa de l’entitat i va recordar que el 2017 han reduït un 11% el consum elèctric i un 46% el d’aigua.

La bicicleta elèctrica s'activarà en deu dies

tracking