Atractiu turístic

Viatge musical en el retorn del Cirque du Soleil

El Cirque du Soleil va presentar ahir l’assaig general del seu darrer espectacle, un primer test amb 1.200 persones de públi

Cirque du Soleil
Publicat per

Creat:

Actualitzat:

“Com una diva”, així comentaven que s’havien sentit els espectadors a la sortida de l’assaig general que ahir va fer el Cirque de Soleil, que ocuparà el Parc Central durant tot el mes de juliol. Són poc més de 60 minuts, però la companyia canadenca va demostrar que és capaç de reinventar-se i presentar un espectacle completament nou que va encantar al públic. El gran protagonista és la música, i ofereix un viatge en el temps a través d’algunes de les cançons més icòniques de la història i de les veus femenines més reputades, en un repàs que comença amb la Vie en Rose d’Edith Piaff i viatja fins als Diamonds de Rihanna. Entremig, Britney Spears, Aretha Franklin, Adele o Amy Whinehouse. Perquè la base de la funció és la música, però el Cirque du Soleil deixa entreveure la seva empremta en els diferents números, acrobàtics, innovadors i fins i tot emocionants. El públic juga un paper important, fet que encara li dona més emoció i fa que les declaracions a la sortida siguin encara millors. Queden pocs elements que no hagin utilitzat per idear Diva, ja que els protagonistes utilitzen des de motos fins a una mena de llits elàstics, sense oblidar els clàssics, com les cordes elàstiques, els trapezis o el foc.

Abans d’iniciar-se la funció ja s’avisa als assistents que l’espectacle no serà perfecte, sinó que encara poden fallar coses i en conseqüència tallar-lo, però ahir no va ser així, malgrat que els artistes “estaven nerviosos aquest matí quan els he vist, però segur que demà ho estaran encara més”, reconeixia el director general d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, i també afegia que “jo també ho estic perquè avui no és només una prova per a ells, sinó per a tota l’organització”. Prop de 1.200 persones van assistir a l’assaig general d’ahir i van ser els primers a utilitzar les taquilles, en comprar als establiments de menjar i beure, i en posar a prova el coneixement dels voluntaris sobre les localitats que els tocaven o la boca per on entrar.

Venda d’entrades, a bon ritme

Budzaku va remarcar que malgrat que és el sisè any consecutiu que el Cirque du Soleil aterra a Andorra, la gent segueix volent veure’l, en part perquè “per sort o per desgràcia no tenim un públic local, sinó que la majoria són turistes. Això fa que l’espectacle estigui ideat especialment per a ells, i el nostre objectiu és retenir-los una mica més al país. Que facin una estada més llarga i tots els sectors econòmics se’n puguin beneficiar”, indicava el director general, que també afegia que les entrades s’estan venent al ritme de l’any passat, quan més de 100.000 persones van passar per la carpa del Parc Central. “Els ímputs que tenim són boníssims. Espais com Caldea, el web o alguns dels hotels que més controlem ens demostren que seguim un ritme molt bo. Falta veure com van els que no controlem tant, però en general creiem que serà un èxit”.

L’espectacle de la companyia canadenca augura un bon estiu a nivell turístic, com ja han comentat des de la patronal del sector hoteler. Budzaku afirma que “és molt divertit” i si tot funciona correctament, no serà estrany que torni a superar les xifres de l’any passat. Això tenint en compte que es mantenen les 22 funcions, de dimarts a dissabte, excepte la darrera, que serà el diumenge 29, i sabent que enguany hi ha més entrades de pagament, 66.000 per 44.000 que no ho són, amb un preu una mica superior, que va dels 20 als 23 euros, segons la localitat.

DADES

-‘Diva’ durarà fins al 29 de juliol. En total seran 22 funcions, de dimarts a dissabte, excepte la funció final que serà en diumenge.

-S’augmenten les entrades de pagament fins a les 66.000 i cauen lleugerament les gratuïtes, que se-ran 44.000. El preu també s’incrementa i els tiquets valdran entre 20 i 23 euros.

-La capacitat màxima és de 110.000 persones i les previsions de venda de tiquets van a un ritme similar al de l’any passat i les entrades de cap de setmana s’esgoten ràpidament.

-La música és l’element que lliga l’espectacle, encara que el Cirque manté el seu esperit amb les acrobàcies, els trapezis i el foc.

tracking