reportatge

Posada en comú

Cinc-cents mestres i professors es van trobar ahir per compartir les experiències i els avenços al llarg del curs en matèria d’aprenentatge cooperatiu a les aules.

Publicat per
Andorra la Vella

Creat:

Actualitzat:

Se sentia xivarri a l’escola andorrana d’Escaldes-Engordany però no era una hora del pati qualsevol. Ahir al matí cinc-cents mestres i professors es van reunir per compartir les seves experiències sobre l’aprenentatge cooperatiu a les aules. Des de fa tres anys reben formacions en col·laboració amb la Universitat de Vic (UVic) en el marc del pla estratègic per a la renovació i millora del sistema educatiu andor­rà (Permsea). “Inicialment no els ensenyàvem [als alumnes] a treballar en grup”, va admetre Jordi Missé, mestre de tercer cicle de primària. Tot i això, va destacar que amb la formació rebuda han pogut “dotar els alumnes de tot tipus d’estra­tègies”.

Una de les assessores en aquest canvi de model ha estat la doctora en psicologia de la UVic Mila Naranjo. “L’essència de l’aprenentatge cooperatiu és que tots els alumnes puguin estar a les aules ordinàries per molt diferents que siguin”, va explicar. En aquest sentit, Naranjo constata que Andorra “va dues o tres passes més endavant”. “Marxo tranquil·la perquè l’aprenentatge cooperatiu està molt consolidat a les escoles”, va afirmar. La trobada va incloure taules rodones i exposicions d’experiències a l’aula. És el cas de professors de segona ense­nyança d’Ordino, Santa Coloma i Encamp, que van explicar els projectes que havien dut a terme a l’aula com ara la creació d’un joc o un taller històric. Una trobada que també va servir per posar en comú diferents estratègies d’aula. “Estem implementant les noves programacions i estem treballant amb grups cooperatius de manera que funcionin”, va explicar Júlia Soler, professora de català a l’escola de segona ensenyança d’Encamp. “Si ho fem bé al final el resultat és bo, amb productes finals de més qualitat”, va dir.

La directora de l’Escola andorrana, Ester Vilarrubla, va destacar la feina del professorat a les aules i va afegir que hi ha d’haver una actualització constant “en tot allò que calgui”. En la cloenda va recordar quatre qualitats fonamentals per a la tasca docent: preparació, paciència, perseverança i passió.

Posada en comú

tracking