mobilitat
Recurs contra la limitació de velocitat a les vies de França
Diputats gals demanen revocar la reducció de 90 quilòmetres per hora a 80
El Consell d’Estat francès té previst pronunciar-se aquesta setmana sobre el recurs presentat per 57 diputats de l’Assemblea Nacional que reclamen que es derogui el decret en què es limita a 80 quilòmetres per hora la velocitat a les carreteres secundàries. El govern que encapçala Édouard Philippe va avalar la reducció de deu quilòmetres per hora a 400.000 quilòmetres a les carreteres de dos carrils, un per cada sentit de la marxa, que no tinguin separació central, ja sigui en forma de mitjana o de tobogan.
Els representants que han presentat el recurs formen part dels grups parlamentaris d’UDI i Els Republicans. En concret, volen que se suspengui la norma i que alhora l’executiu francès els proporcioni la documentació necessària amb la qual es va basar per defensar aquesta mesura. Consideren, a més, que l’Estat es va excedir en les seves funcions i que no es va donar marge per al debat parlamentari. Els apel·lants remarquen, a més, que no s’ha justificat suficientment la relació que hi ha entre la reducció de la velocitat i la caiguda dels accidents. De fet, al·leguen que reduir la velocitat comportarà més dificultats per dur a terme avançaments a camions i que creixerà el risc de falta d’atenció davant del volant.
Per la seva banda, des del ministeri de l’Interior francès es defensen dels retrets i asseguren que la mesura de circular a 80 quilòmetres per hora només incrementarà en cinc minuts la durada dels trajectes. Consideren que la mesura és proporcionada i afirmen que es podria haver reduït encara més si alguns alcaldes ho haguessin demanat per a certes zones.
En un estudi publicat el passat mes d’abril, el 76% dels francesos estaven en contra de l’acció, que va ser publicada al Diari Oficial l’1 de juliol passat. Des del govern francès, però, avancen que al cap de dos anys està previst que s’analitzi quin impacte ha tingut aquesta acció, que paral·lelament també hauria de servir per reduir un 30% les emissions de diòxid de carboni i per estalviar uns 120 euros de carburant cada any.