TURISME

Els hotels demanen un pla de formació d'idiomes per als recepcionistes

El sector creu que el mínim de llengües exigides al reglament serà difícil d’assolir a curt termini

Els hotels demanen un pla de formació d'idiomes per als recepcionistesARXIU

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

La Unió Hotelera (UHA) demana definir un pla de formació d’idiomes per als recepcionistes. Abans que s’acabi el mes, el ministeri de Turisme té previst presentar el reglament amb els prop de 370 ítems que hauran de complir els establiments per definir la seva categoria i un dels aspectes que s’estipularan serà el nombre de llengües que hauran de parlar els treballadors que atenen els turistes en la seva arribada a l’hotel.

Si no hi ha canvis, està previst que tots els recepcionistes tinguin l’obligatorietat de parlar el català. Per als establiments d’una, dues i tres estrelles, el fet que els assalariats d’aquest punt parlin almenys tres idiomes a banda del català, atorgarà punts extra als hotels per determinar la seva categoria, però no serà un aspecte obligatori. En el cas dels establiments de quatre i cinc estrelles, sí que hauran de complir aquest requisit. El president de l’UHA, Carles Ramos, assegura que el sector veu amb bons ulls la proposta però demana que això vagi lligat a un programa que permeti millorar el nivell d’idiomes d’aquells recepcionistes que ho necessitin. “No ho veiem malament, però la norma ha d’anar acompanyada d’un pla de formació”, assegura Ramos, que reconeix que voldrien que l’oferta de les llengües fos “consensuada entre els hotelers i el Govern”.

“Així com tenim cursos de català, també hi podria haver uns cursos específics per als treballadors de les recepcions”, afirma Ramos, que admet que aquest ítem serà “un dels més difícils d’assolir”. “Trobar al país un recepcionista amb cinc idiomes serà complicat”, reconeix Ramos, que creu que els temps d’adaptació han d’anar amb “concurrència amb el pla”.

Al mateix temps, Ramos també demana que el període d’adaptació dels establiments hotelers per a tot el reglament sigui “progressiu”. El Govern vol que el termini sigui d’un any, mentre que el sector en vol cinc. En aquest sentit, Ramos confia que es trobi un acord “intermedi”.

Pel que fa a la qüestió de la reputació online, que calcularà la nota dels hotels en funció de les valoracions a Internet, el mecanisme que s’emprarà recollirà els comentaris de diferents pàgines web, com ara Booking, Trip Advisor, Holiday Check, Facebook o Google. “Nosaltres hem fet alguna aportació però podem dir que majoritàriament, els associats estan d’acord amb aquest paràmetre”, afirma Ramos, que assegura que veu “lògic” que “l’opinió dels clients tingui una incidència no defi- nitiva, perquè amb els comentaris s’ha d’anar amb molt de compte”.

Nota de referència

La nota de referència dels hotels serà d’entre 8 i 8,4. En cas que sigui inferior, els establiments hauran de detectar quins són els punts més mal valorats i, a partir d’aquí, actuar. Està previst que les revisions es facin anualment. Segons explica Carles Ramos, s’han contractat més inspectors per dur a terme els informes necessaris dels establiments i vetllar perquè es materialitzin els canvis en cas que així es recomani.

tracking