TRANSPORT
La prohibició dels busos per Meritxell “podria reduir el nombre d'usuaris”
La Cooperativa Interurbana lamenta no haver estat consultats pel comú de Conxita Marsol
La decisió del comú d’Andorra la Vella de prohibir la circulació d’autobusos de grans dimensions per la part alta de l’avinguda Meritxell “generarà dificultats per als usuaris d’aquesta zona”. Així ho considera el president de la Cooperativa Interurbana, Gabriel Dallerès, que adverteix que alguns clients podrien deixar d’utilitzar el transport públic per l’allunyament de les parades del seu recorregut habitual, atès que amb el futur canvi de circulació els busos seran desviats de manera permanent al carrer Prat de la Creu.
En aquest sentit, Dallerès explica que “la clientela captiva no té més solució que adaptar-se a la nova situació”, si bé alerta que “els usuaris que tenen altres opcions de transport podrien acabar optant per no utilitzar el transport públic”. “Com més lluny són les línies del centre urbà, la tendència és a menys usuaris”, assenyala.
Estudis tècnics
Precisament per aquest motiu, el president de l’empresa d’autobusos apunta que la decisió de la corporació “s’hauria d’haver pres en base a uns estudis tècnics i no tinc la certesa que s’hagin fet”.
De fet, Gabriel Dallerès lamenta no haver estat consultat prèviament per l’equip de la cònsol major de la parròquia, Conxita Marsol. “Ningú ens ha demanat la nostra opinió sobre aquest tema”, remarca. A partir d’ara, afirma el responsable de la Cooperativa Interurbana, “hem de veure com es concreta i quins seran els itineraris un cop aquest canvi es faci efectiu”. “Hem de veure quins efectes té”, afegeix. Uns efectes, afirma Dallerès, que podrien repercutir en “l’equilibri econòmic del servei per aquesta possible pèrdua d’usuaris”.
Possible revisió de tarifes
“Haurem de veure en comparació amb la situació anterior”, explica, “si sortim perdent per tal de buscar com restablim la situació. Com ho compensem”. En concret, el president de la Cooperativa avança que les possibles mesures que prendria la companyia, en cas de veure reduït el nombre d’usuaris, podrien estar vinculades a l’actualització de les tarifes o a la reducció de les hores de servei.
Marsol va explicar al Diari que el canvi en la circulació, després de les reformes, no serà immediat, sinó que la corporació de la capital començarà a treballar-hi a partir del mes de setembre.