instal·lació aeronàutica
Torres assegura que si té l'aval francès l'heliport es farà a la zona de les Tresoles
Govern preveu adjudicar al setembre la validació dels informes tècnics de la infraestructura a una empresa recomanada per Aviació Civil gal·la
El ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, va avançar ahir que el Govern està a punt d’adjudicar els treballs de validació dels informes tècnics sobre l’heliport a les Tresoles a una de les empreses que Aviació Civil francesa els va recomanar. D’aquesta manera, la infraestructura ja podria tirar endavant, si finalment els avalen, i esperen tenir els resultats abans del desembre per començar les obres com més aviat millor. “Ara mateix tenim una empresa que està en disposició de fer els treballs de validació dels informes i creiem que a principi de setembre ja podrem fer-ne l’adjudicació”, va comentar el ministre. Torres va insistir que des del seu departament “s’estan seguint tots els passos” perquè l’heliport sigui una realitat com més aviat millor. “Un cop tinguem els resultats d’aquesta empresa ja estarem en disposició de començar les obres, i com que ja tenim el projecte redactat i una partida pressupostària aprovada, tenim molta feina avançada en aquest sentit”, va afirmar.
Respecte a la possibilitat que un avançament electoral pugui endarrerir el projecte, el ministre d’Ordenament Territorial va afirmar que aquesta opció sí que existeix, però que una hipòtesi no és motiu per no seguir treballant amb vista al mes de març, quan finalitzarà oficialment la legislatura. “Si això passés, sí que ho podria deixar per a la següent legislatura, però aquesta possibilitat no ens ha de modificar els tempos de treball que tenim. No em vull avançar, però només hi ha una persona que sap quan seran les eleccions i nosaltres treballarem com si haguéssim d’esgotar la legislatura”, va comentar amb seguretat.
Pacte amb la plataforma veïnal
La cònsol major d’Escaldes-Engordany, Trini Marín, va afirmar la setmana passada en una entrevista a RTVA que creu “que no hi haurà heliport”, i va comentar que seria un bon moment per deixar “el tema”, malgrat que va insistir que era una infraestructura que necessitava el país. Torres no va voler respondre a aquestes declaracions directament però sí que va insistir que, malgrat tots les entrebancs i l’oposició política i veïnal, el projecte no ha caducat, sinó que segueix viu i que treballen per tirar-lo endavant. En aquest sentit, va recordar que el fet de contractar una empresa per validar els informes havia sorgit arran d’un acord amb els veïns. “Seguim mantenint el compromís que vam adquirir amb la plataforma d’encomanar els informes a una auditoria externa”, va dir. Per la seva part, el portaveu de l’associació, Alfons Miralles, va comentar que desconeixia la informació avançada pel ministre i que fins que no sapigués més coses no en faria cap valoració.
Infraestructura complicada
Amb la validació dels informes tècnics, l’heliport a les Tresoles ja podria començar a tirar endavant després de molts mesos de dubtes. Igual que els seus predecessors, a la zona de Patapou i a la Comella, la forta oposició veïnal ha estat una constant i en aquest darrer cas els veïns d’Escaldes, territorialment els més pròxims, van recollir més de 2.000 signatures en contra del projecte. A més, l’oposició de la parròquia i també del Consell General es va posar al seu costat, ja fos en la reunió que es va celebrar al maig o amb preguntes en seu parlamentària. Malgrat tot, el ministre ha confiat que acabaria sent una realitat i si tot segueix el previst podria començar aviat.
EL PLA D'INFRAESTRUCTURES QUE VOL L'ACODA NO ES FARÀ ENGUANY
Torres va comentar que el pla d’infraestructures en l’edificació que demanen els responsables de l’Associació de Contractistes d’Obres d’Andorra (Acoda) “és molt complex” i no creu que pugui ser una realitat aquesta legislatura. El ministre d’Ordenament Territorial va afirmar que entén “que els constructors vulguin tenir una previsió a mitjà termini, però si parlem d’urbanisme és més complex que els altres plans que ja tenim desenvolupats, i per això segur que aquesta legislatura no serà viable realitzar-lo”, va dir amb referència als de zones verdes i de xarxes viàries. Segons va indicar, demanen tenir més planificació, ja que la superfície que necessiten és molt més gran que al d’urbanisme. “Aquests demanen una previsió d’espais molt important, mentre que el d’infraestructures en l’edificació, són els propis plans d’urbanisme els que en determinen les ubicacions. A més, a la nova llei de competències i transferències ja es preveu la cessió d’espais per a projectes d’interès nacional”, va recordar. Els constructors van reclamar aquesta setmana un pla d’infraestructures per definir, a 20 o 30 anys vista, quins són els projectes que el país necessita i que els programi en funció de les prioritats del país. Des de l’associació entenen que amb aquesta mesura es podria donar estabilitat a un sector que comença a sortir de la crisi però que encara no l’ha superat del tot.