ESTADÍSTICA DE CONSUM
Les reclamacions al Servei d'Atenció al Consumidor se centren en els allotjaments turístics
Les queixes dirigides al SAC s'han reduït un 10% el 2017 per segon any consecutiu, i després de 4 anys de creixement continuat
El principal sector que ha esdevingut objectiu de requeriments al Servei d'Atenció al Consumidor (SACA) el 2017 són els allotjaments turístics (24,74%), amb un increment de 169 reclamacions, seguit de la venda de productes electrònics (9,65%) i la venda i reparació de vehicles (9,8%). També s'han tramitat tres propostes d'expedients sancionadors, 8 menys que el 2016. Dos expedients corresponen al sector de l'electrònica i un al sector de vehicles, amb un import total de sanció de 8,450 euros.
Per segon any consecutiu, i després de 4 anys de creixement continuat, les reclamacions dirigides al SAC s'han reduït un 10% el 2017, situant-se en 632. La majoria de les reclamacions s'han rebut a través del formulari electrònic, dirigit directament al SAC. Principalment les han fetes ciutadans d'Andorra (47%) i visitants espanyols (46%).
Cal destacar que en la majoria de les reclamacions, concretament en 406, s'ha trobat una solució entre les parts afectades i només són 21 en les quals no s'ha arribat a un pacte. Pel que fa a la mitjana de dies per resoldre una reclamació durant l'any 2017, se situa en 7,35, i es manté així el període mitjà de resolució respecte a l'any anterior.
Des del Servei d'Atenció al Consumidor, se segueix apostant per la realització de polítiques i campanyes d'informació i divulgació, dirigides al consumidor i al comerciant, amb l'objectiu d'assegurar una bona qualitat dels serveis oferts a Andorra i mantenir els bons resultats.