Infraestructures

La connexió del Pas i França per tren costaria 120 milions

La unió de la localitat encampadana amb Porta suposaria un túnel a la muntanya d’uns set quilòmetres

La connexió del Pas i França per tren costaria 120 milionsFernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

La Cambra de Comerç, Indústria i Serveis (CCIS) insisteix en la seva aposta per connectar el Principat amb l’exterior i ahir el seu president, Miquel Armengol, va manifestar que la voluntat de l’ens que encapçala és recuperar un antic projecte de connexió fer­roviària entre Andorra, França i Catalunya. Armengol va explicar que el Govern andorrà els va fer arribar a principis d’aquest estiu un informe de la companyia gal·la Société Nationale des Chemins de Fer Français (SNCF), sabedors “de l’interès de la Cambra pels temes de comunicació”, va destacar el president de la CCIS.

En concret, segons va apuntar Miquel Armengol, el pla consisteix en una línia de tren entre l’estació de la ciutat de Girona, Porta i el Pas de la Casa. Per dur a terme el projecte, el primer pas seria la construcció d’un túnel d’uns set quilòmetres de llargària a través de la muntanya que separa la localitat francesa del Pas.

El seu cost, segons els càlculs inicials de l’SNCF, ascendiria als 120 milions d’euros i permetria la circulació d’un tren cremallera amb capacitat per a uns 700 passatgers en cada trajecte. La hipotètica connexió “permetria enllaçar Andorra amb Porta i des de Porta embrancar amb la línia de l’Hospitalet”, va apuntar el president de la Cambra. Un fet que “seria una nova entrada de comunicació i alhora una sortida cap a Tolosa, Bordeus o París”. El segon i últim pas del projecte seria “millorar la infraestructura fer­roviària” que uneix l’esmentada localitat del sud de França amb Girona.

Dubtes entre Porta-Girona

Tot i això, Miquel Armengol va reconèixer que “aquest és un punt que s’ha d’estudiar” perquè des de la Cambra no tenen clar si aquesta xarxa existeix. “Exactament hi ha coses que no sabem”, va dir. “Pel que fa a la connexió de Porta amb Girona, hem de saber el que hi ha, si existeix via fer­roviària i en el cas que sí, si s’ha de renovar i si és factible o no ho és”, va afegir.

Precisament per aquest motiu, Armengol va anunciar que una representació de la Cambra andorrana es reunirà a finals de setembre amb membres dels ens comercials de Girona i Perpinyà per “abordar aquest assumpte”. En tot cas, el president de la CCIS va confirmar l’interès de les dues cambres veïnes perquè “volen que aquest itinerari ferroviari tingui moviment”. Amb tot, va concloure afirmant que “potser és impossible, però s’ha de mirar quins serien els costos i si finalment paga la pena”.

LA CAMBRA INSISTEIX EN L'AEROPORT NACIONAL

El president de la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis (CCIS), Miquel Armengol, va insistir en la necessitat de construir un aeroport dins les fronteres del Principat. Armengol va recordar que un dels principals reptes del seu mandat al capdavant de la CCIS és treballar per millorar les connexions entre Andorra i l’exterior per intentar “desenclavar el país”. “La comunicació amb l’exterior”, va posar en relleu, “pot servir per rebre turistes de fora al nostre país” i va remarcar que l’aeroport seria la infraestructura adient per a aquesta comesa. En aquest sentit, el pre­sident de l’ens va manifestar que seria més fàcil entrar al Principat per aire que a través de possibles línies ferroviàries. Finalment, Armengol va recordar que la Cambra està en espera de rebre a finals d’any el primer informe dels tres que està previst que es demanin per constatar la viabilitat de l’hipotètic aeroport nacional.

tracking