Investiguen un accident d'un ultralleuger a l'aeroport de la Seu

El sinistre es va produir durant la maniobra d’enlairament i el pilot va sortir il·lès

Investiguen un accident d'un ultralleuger a l'aeroport de la Seu

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El pilot d’un ultralleuger model Tecnam P-92-ECHO SUPER va sortir il·lès, el diumenge 5 d’agost, d’un accident a l’aeroport de la Seu d’Urgell que està valorant la comissió d’investigació d’accidents i incidents d’aviació civil adscrita al ministeri de Foment espanyol, el mateix organisme que avalua l’accident que el 16 de maig va provocar la mort dels residents belgues Joseph Gilman i Philippe Gutwirth, pilot i ocupant d’una aeronau que es va estavellar a les mateixes instal·lacions. En el cas del sinistre del 5 d’agost, la informació provisional recopilada per l’ens assenyala que l’ultralleuger va patir “danys importants” però que el pilot va poder sortir pel seu propi peu després de l’incident. Els fets, ocorreguts a les dues de la tarda, es van produir durant la maniobra d’enlairament. Segons recull la informació “només iniciar-se l’ascens l’aeronau es va desviar de manera no intencionada a l’esquerra, perdent la poca alçada que havia assolit, després del qual va sortir de la pista i es va detenir en la franja corresponent al carrer de sortida ràpida, a pocs metres del límit de la mateixa”. Segons van indicar algunes fonts, es tractaria d’una aeronau que no té la base fixada a l’aeroport d’Andorra-la Seu d’Urgell.

Etiquetes:

Informació provisional

La comissió d’investigació d’accidents i incidents d’aviació civil examina els successos des del punt de vista tècnic, amb l’objectiu final de prevenir futurs incidents, i no entra a valorar la culpa o responsabilitat. Els seus informes contemplen tot el detall dels fets, anàlisi dels mateixos i conclusions, a banda de recomanacions en matèria de seguretat. Respecte del tràgic accident del 16 de maig, la informació que fins ara ha fet pública té caràcter provisional i es limita a resumir els fets ocorreguts, en base a la informació que van poder recollir. Així, el que s’ha determinat és que l’aeronau va intentar aterrar caient al terra amb força, després del qual es va enlairar a força alçada, va virar a esquerra i dreta i va acabar precipitant-se, provocant al mort a l’acte dels dos ocupants. El pilot feia maniobres d’aterratge i enlairament quan va succeir l’accident.

La comissió ha intervingut en el decurs del 2018 en una quinzena de sinistres amb ultralleugers motoritzats, dos dels quals ocorreguts a l’aeroport d’Andorra-la Seu d’Urgell.

tracking