mobilització

Coll de Nargó amenaça amb talls “successius” a la C-14

La primera acció serà el dia 9 si no se solucionen els problemes del servei d’Internet i telèfon

Coll de Nargó amenaça amb talls “successius” a la C-14

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Ajuntament, veïns, empresaris i industrials de Coll de Nargó van decidir dimecres al vespre en una reunió organitzar “talls successius” a la C-14 durant els diumenges si no se solucionen els problemes que pateixen en el servei d’Internet i telèfon. La primera acció de protesta, si és que els problemes persisteixen, està prevista per al 9 de setembre a partir de les 17 hores. Els convocants admeten que amb la protesta també poden sortir perjudicats, perquè poden afectar possibles clients, però que “tots hem entès que dins de la nostra invisibilitat per aquestes companyies-monstre, l’únic que podem fer és fer-nos visibles”. Es refereixen a Movistar, i denuncien que “mentre pobles veïns estan treballant amb velocitats de més de 50 MB/s a Coll de Nargó no n’hi ha ni 1 MB/s, a més de talls de línia mòbil i Internet que poden arribar a tres i quatre dies fins al restabliment del servei, inclús més en alguns casos”.

L’últim episodi va succeir fa uns pocs dies, en plena temporada turística. Una avaria va deixar sense servei des del 20 d’agost i durant dos dies centenars d’abonats, incidència que es va originar en una de les estacions que donen servei a la població. “Aquestes incidències causen greus perjudicis a comerciants, restauradors i hotelers, que perden reserves via Internet, no poden cobrar amb targeta als seus clients”, van denunciar els convocants. La primera tinent d’alcalde del municipi, Maria Rosa Vidal, va denunciar, sobre aquesta dar­rera avaria, que també havia afectat els serveis mèdics, ja que impedia consultar l’historial dels pacients o expedir receptes mèdiques.

Aquesta última incidència va ser el detonant per a la mobilització malgrat que en la reunió de dimecres al vespre es va decidir ajornar les accions de protesta al dia 9 perquè podria arribar una solució en el decurs dels pròxims dies. Els convocants van explicar que “la voluntat institucional d’obligar a la companyia a implementar una solució definitiva sembla ferma”, tot i que “el període de vacances ha fet que qualsevol trobada no fos viable fins aquesta setmana”. Van recalcar que la solució és ràpida “amb voluntat”. “Es resol en mig dia i quatre o cinc mil euros”, van assenyalar. Els afectats són molt durs amb l’empresa de telecomunicacions: “haver de fer pressió perquè no et robin és insòlit, però és el que passa”. I argumenten les acusacions en el fet que “paguem la mateixa tarifa que arreu, però per menys de la meitat del servei, fent inviables per poc competitius els nostres negocis, serveis, etcètera”. I insisteixen que saben que la protesta “no és una mesura de gust per a ningú” però que la situació els obliga.

tracking