Estratègia turística

Camp critica els hotels que no compren entrades del Cirque

El ministre es queixa que “la meitat” del sector no compra entrades del Cirque du Soleil i vol “una mica més d’esforç” per promocionar l’espectacle

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El ministre de Turisme, Francesc Camp, va queixar-se ahir de la poca implicació de bona part del sector hoteler en la promoció de Diva, el darrer espectacle del Cirque du Soleil que va tenir lloc aquest juliol al Principat. Durant la presentació del balanç del Cirque, el ministre va explicar que “una part” dels establiments “fa molt bé la seva feina i compren entrades”, però “una altra part que es podria quantificar en més o menys la meitat no ens compren entrades” per oferir-les després als seus clients. “Hi ha molts que no aposten i ja són 6 anys d’espectacle”, va manifestar i va precisar que els hotelers “han de creure més perquè el risc el tenien al principi quan començava tot això i no sabien que passaria”.

En aquest sentit, va demanar “una mica més d’esforç” i va indicar que enguany el nombre de tiquets venuts al sector turístic per part d’Andorra Turisme ha estat de 32.434 (sent el 75% per als hotels), mentre que el 2017 van ser 31.831 (sent el 84% per als hotels). “Està gairebé igual que l’any passat, estem estancats”, va dir, en canvi, va afegir, “hi ha hagut un creixement en venda directa”. “Busquem un mix entre venda directa i indirecta i m’agradaria més equilibri”, va afegir.

Pilar d’atracció turística

Quant a les xifres globals del Cirque du Soleil 2018, Camp va fer un “balanç positiu” i va reivindicar l’atractiu turístic d’un espectacle d’aquestes característiques durant l’estiu. En concret, el ministre va apuntar que al juliol es va experimentar una davallada del 2,8% en l’entrada de turistes, si bé va apuntar que “s’hagués baixat més de no tenir el Cirque”.

De fet, el ministre va argumentar que el 79,1% dels assistents a l’espectacle van declarar haver viatjat a Andorra amb l’únic objectiu de veure les acrobàcies de la companyia canadenca. En aquest sentit, segons les dades facilitades per Andorra Turisme, es van vendre un total de 106.395 entrades. D’aquesta manera, l’assistència mitjana de les 22 funcions va ser del 97%, un 1% menys que l’any passat, si bé les entrades de pagament es van situar per primera vegada per sobre de les gratuïtes. I és que 59.714 entrades (56,1% del total) van ser de pagament i 46.681 (el 43,9%), gratuïtes. Malgrat això, el director de Producte d’Andorra Turisme, Enric Torres, va afirmar que no són partidaris que l’espectacle sigui totalment de pagament.

El 86,1% va dormir a Andorra

El 86,1% dels espectadors van pernoctar a Andorra amb una mitjana de 2,29 nits. Per parròquies, el 41,6% va escollir Andorra la Vella per dormir, el 17,5% Escaldes-Engordany i el 15,4% Canillo. “Un 40% dels assistents van fora d’Andorra la Vella i Escaldes-Engordany, pocs esdeveniments tenen una ona expansiva així”, va dir Camp.

Així mateix, el 68,8% dels espectadors de Diva va aprofitar la seva estada al Principat per anar de compres i la mitjana de la despesa diària per persona es va situar en els 114,42 euros. Una xifra superior als 110,12 euros del 2017. Per procedència, el 75,5% dels espectadors van arribar des d’Espanya, dels quals el 84% de Catalunya, i el 5,3% de França, dels quals el 70,6% eren de la regió d’Occitània. El 17,3% dels assistents eren residents al Principat. Els espectadors van puntuar Diva amb un 8,63, per sobre del 8,60 de l’any passat.

Retorn de 21,6 milions d’euros

Totes aquestes xifres, va subratllar Francesc Camp, es van veure traslladades en un “bon impacte” per a tota Andorra. En concret, Diva va tenir un impacte econòmic al país de 21,6 milions d’euros, una xifra que representa un increment d’uns 300.000 euros respecte del 2017.

Segons va posar en relleu el ministre, aquest registre significa el retorn econòmic de 8,8 euros per cada euro invertit. En aquest sentit, el cost de l’espectacle per a Andorra Turisme va situar-se en els 3.814.616 euros i els ingressos van ser 1.213.082 euros.

Pel que fa a l’organitzció del Cirque del 2019, Camp va avançar que la temàtica continuarà sent musical i va insistir que l’aparcament del Parc Central és l’emplaçament “idoni”.

Camp critica els hotels que no compren entrades del Cirque

Camp critica els hotels que no compren entrades del Cirque

Camp critica els hotels que no compren entrades del Cirque

Camp critica els hotels que no compren entrades del Cirque

tracking