ESTADÍSTICA

Camp valora canvis d'estratègia a Turisme

El ministre creu que enfocar la comunicació a d’altres mercats pot ser una possible solució

Camp valora canvis d'estratègia a TurismeFernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

La campanya d’estiu de turisme s’ha tancat amb un increment de 1.033.450 en el nombre dels turistes que han visitat el Principat, segons les dades presentades ahir per Andorra Turisme. Aquesta xifra representa un creixement de l’1,3%, però se situa per sota de l’objectiu de la campanya, que era d’un 2,3%. Per tal de millorar aquestes dades de cara a la campanya d’estiu del 2019, el ministre de Turisme, Francesc Camp, va anunciar que es reunirà “amb els diferents agents dels sectors” per tal de reflexionar i valorar si s’han de dur a terme canvis en l’estratègia.

Una de les possibles solucions que va assenyalar Camp abans de reunir-se amb els sectors, va ser centrar els esforços a comunicar a diferents països. “Segurament caldrà pensar si hem de deixar de comunicar tant a Espanya, on tenim el mercat consolidat, i potser dedicar una mica més de pressupost a mercats més llunyans, perquè son els mercats en els quals encara tenim possibilitat de créixer”, va assenyalar Camp, que, no obstant això, va matisar que, “evidentment Espanya és el principal mercat pel qual continuem apostant, però potser hem de variar l’assignació pressupostària a cada mercat”, va confirmar el ministre. Camp va posar de manifest que el mercat turístic de muntanya a l’estiu “és més petit i per tant costa més captar visitants tot i tenir el potencial de rebre turistes”.

Tot i la davallada respecte a les previsions, Camp assegura que les dades “no són de les millors, però no estan malament”. El ministre valora que el nombre de visitants hagi crescut finalment després de “la baixada de turistes al juliol”, i va recordar que ha estat un estiu “atípic”, ja que “hi ha hagut serveis que han baixat, però d’altres que han pujat”. Camp creu que les dades s’han vist afectades pel “context i el canvi que hi ha als mercats europeus”, fent referència a la creixent elecció de destinacions allunyades del sud del continent per part dels turistes europeus. “Entrem en un nou context de mercat turístic europeu, molt condicionat perquè les destinacions a Orient mitjà tornen a revifar”, va afirmar el ministre Camp.

tracking