finances
MoraBanc activa un pla estratègic per obtenir 30 milions de benefici el 2021
L’entitat augmenta un 6% el volum de clients i un 5% els crèdits concedits
MoraBanc preveu mantenir la tendència de creixement del benefici iniciada l’any 2017 fins arribar a guanyar 30 milions d’euros l’any 2021. Aquest és l’objectiu principal del nou pla estratègic que l’entitat acaba d’activar per als pròxims tres anys. L’exercici 2017, MoraBanc va tornar a créixer en beneficis fins als 23,5 milions d’euros i segons ha fet públic en un comunicat “l’impuls generat gràcies a la ràpida i efectiva adaptació a la nova realitat financera segueix aquest any”. Durant el primer semestre del 2018 els recursos de clients han crescut un 6% i el volum de préstecs un 5%.
El director general de MoraBanc, Lluís Alsina, considera que aquest pla estratègic “és ambiciós però factible gràcies a un rumb molt clar i un equip talentós i compromès que ha demostrat els darrers anys que és capaç d’assolir els objectius marcats. Treballem per créixer, especialment dins del mercat andorrà”. El pla se sustenta en tres elements principals. El primer és el creixement del negoci. A Andorra, una nova segmentació dels clients, la millora contínua de la proposta de valor, la concessió de crèdits i gestió de clients de banca privada són els eixos principals. També hi ha una previsió de creixement internacional seguint la línia marcada els darrers mesos. Entre el gener del 2017 i el juny del 2018, els recursos de clients de les filials de Zuric i Miami han crescut un 14%, i ja representen el 30% del total de recursos. Per últim, s’aposta per la banca digital i la simplificació de processos. El 2017 va reduir un 22% els costos respecte al 2016. Els pròxims anys es seguirà la mateixa línia.