Finances

El Govern recapta 31,4 milions en la campanya de l'IRPF del 2017

La campanya del 2017 supera les xifres previstes per l’executiu amb 16.163 declaracions

El Govern recapta 31,4 milions en la campanya de l'IRPF del 2017

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Els resultats de la campanya de l’IRPF del 2017 han superat els càlculs del Govern. L’impost ha generat uns ingressos de 31,4 milions, gairebé 3 milions més que en l’exercici anterior. Les retencions de les rendes del treball han generat 10,5 milions, 6,28 les rendes del capital mobiliari, 4,06 el pagament fraccionat d’activitats econòmiques, 9,96 les quotes diferencials de les declaracions i 570.000 euros el que ingressen residents sense activitat lucrativa. Quant a les quotes diferencials, s’han ingressat 2,7 milions més dels previstos. El Govern preveia que les declaracions a ingressar generessin 9,5 milions i han estat 12,2 i que se n’haguessin de retornar 2,25 i han estat 2,31.

En el tercer any de l’impost, l’estadística revela un creixement dels ingressos “a un ritme d’entre el 9,7% i el 12,6%” en consonància al ritme creixent del nombre de declaracions. En el període voluntari (finalitzat l’1 d’octubre) es van formalitzar 16.163 (5.099 d’activitat econòmica i 11.064 a altres). D’ençà de la primera campanya el creixement ha estat del 8,7%. Jordi Cinca va atribuir el creixement a dos factors: a l’increment d’assalariats i activitat econòmica, però també al fet que “cada vegada més gent compleix amb les obligacions que li pertoquen”. Malgrat no poder facilitar xifres sobre la quantitat d’obligats tributaris incomplidors, Cinca va posar de manifest que d’ençà de la posada en marxa de l’impost les comprovacions i requeriments efectuats per part de l’Agència Tributària han hagut de donar fruits. Per a la pròxima campanya s’espera que la tendència creixent continuï: “creiem que estarem per damunt dels 32 milions”, va assenyalar Cinca.

Més declaracions ‘on-line’

Una tendència que no canvia és la que la major part de les declaracions s’acabin presentant el dar­rer mes de la campanya, el setembre. Enguany s’han concentrat un 47,79% de la totalitat (7.725). En canvi, sí que està calant el missatge que s’usi l’opció telemàtica per la comoditat que representa i en aquesta campa-nya ja ha estat la via per presentar el 41% de les declaracions (l’any passat va significar el 35% i l’anterior només el 26%). El ministre de Finances va assenyalar que l’objectiu a treballar és que els obligats tributaris tinguin cada cop més coneixement de l’impost, i que per tant siguin més autònoms a l’hora de fer el tràmit de la declaració perquè això significarà més utilització del portal web. Malgrat afirmar que encara s’està “en fase de consolidació”, Cinca es va mostrar obertament satisfet del grau de normalització i acompliment de l’IRPF tenint en compte el poc bagatge del país en matèria impositiva.

El Govern recapta 31,4 milions en la campanya de l'IRPF del 2017

tracking