Reportatge

Emocionar el client

La segona edició del curs per a professionals del comerç forma els agents del sector per a millorar l’experiència dels compradors als punts de venda.

Emocionar el clientSFG

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El canvi del comportament del client és un dels problemes que han d’afrontar els comerços del Principat. Per a formar tots els agents del sector en aquest aspecte la Cambra de Comerç i els ministeris d’Educació i el d’Economia han dut a terme la segona edició del curs per a professionals del comerç. “És bàsicament aprendre de les emocions del client”, afirma la professora del curs, Isabel Martín.

En total, 20 persones de diferents comerços i perfils professionals participen en un curs en el qual es duen a terme simulacions pràctiques de situacions reals apel·lant a l’emoció. “Establim el procediment de com apropar-se al client, però el que busquem és com crear una emoció perquè vulgui venir al nostre establiment, tinguin ganes de comprar i crear així una experiència agradable”, diu la docent del curs.

Aquesta segona edició tracta de seguir l’èxit de la prova pilot que es va dur a terme entre maig i juny d’aquest any, però fent alguns retocs després d’escoltar als alumnes. S’ha eliminat un mòdul de llengües d’atenció bàsica en anglès i francès i s’han incorporat conceptes de “visual merchandising i la relació del venedor amb el client”, assegura la secretària d’Estat de Comerç i Competitivitat, Neus Soriano.

“La intenció és que el curs es vagi fent tantes vegades com sigui necessari”, considera Soriano, que afirma que si cal es poden fer coincidir dos cursos en el mateix període. De moment, es realitzaran durant les èpoques més fluixes en el sector del comerç per tal de minimitzar l’afectació als punts de venda.

Davant aquest canvi, els comerços han d’adaptar-se ràpidament. Ho demostra que els alumnes demanen estratègies d’immediata aplicació. Un d’ells ho té clar. “Cal aportar un valor afegit a la relació que tens amb el client”, afirma.

tracking