El transport comparteix els canvis en els ajuts

L’Associació de transportistes de mercaderies apostava per un augment de la subvenció però està d’acord amb el canvi de filosofia

El transport comparteix els canvis en els ajuts

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Els transportistes celebren la modificació del reglament d’impostos especials, que regula la devolució parcial de l’impost especial al carburant i que a partir d’ara premiarà més aquells vehicles menys contaminants. De fet, el portaveu de l’Associació de transportistes de mercaderies i carburants, Víctor Filloy, va assenyalar que el sector mateix va demanar al Govern els canvis. “Fins ara era obsolet, ens limitava molt”, va assenyalar el portaveu de l’entitat. Comparteixen que la subvenció sigui major per als vehicles més eficients (ara mateix els de l’etiqueta Euro VI) i també que s’hagi eliminat la limitació de litres subvencionats a l’any. En el reglament actual s’hi fixa una restricció de 25.000 litres anuals. Com a única pega a la normativa, els transportistes de mercaderies assenyalen que “ens hauria agradat que s’anés més enllà en el retorn [de diners], però com a mínim s’ha respetat la idea que vam plantejar”.

Etiquetes:

El reglament estableix per als vehicles de la categoria més eficient, l’Euro VI, una subvenció de 0,14 euros per litre consumit, per als d’Euro V 0,12, i 0,10 per als d’Euro IV. Filloy va recordar que els que estan catalogats de més eficients pel seu baix nivell d’emissions “són vehicles molt costosos i per això ens hauria agradat que s’anés més enllà [en les ajudes]”. Va insistir, però, que comparteixen “la filosofia general de premiar a qui inverteix en una flota menys contaminant”. L’any passat el Govern va destinar prop de 600.000 euros a l’ajut.

Els viatgers

Al seu torn, Gabriel Dalleres, president de l’Associació de transportistes de viatgers, va assenyalar que s’havia assabentat de la novetat després que el Govern l’expliqués en roda de premsa però que és “benvinguda”. Dalleres va assenyalar que compartia que l’ajut fos major per a la flota més modernitzada i que s’acabés amb el límit de litres subvencionats. Les companyies que fan el servei interurbà esperen ara que Govern aprovi un increment tarifari que s’adeqüi a l’augment de costos. N’han sol·licitat entre un 2 i un 3 per cent de pujada.

tracking