habitatge
L'ACU proposa que la renovació del lloguer sigui per un mínim de tres anys
L’associació es va presentar ahir com una eina per vetllar pels drets dels consumidors
L’Associació Andorrana de Consumidors i Usuaris (ACU), que es va presentar ahir, ha fet una proposta al Raonador del Ciutadà per regular la durada dels contractes de lloguer. Així ho va comunicar el president de l’organització, Lluís Ferreira, que va apuntar que tot i que són conscients que aquesta mesura no suposa una solució definitiva, creuen que ajudarà a aportar “una mica d’estabilitat”. La proposta de l’ACU consisteix a establir un mínim de tres anys per a la renovació del contracte una vegada es compleix el primer, de cinc anys. D’aquesta manera, es limitaria la capacitat dels propietaris d’augmentar el preu anualment.
Aquesta és una de les principals línies de treball amb les quals l’ACU vol començar la seva activitat. Malgrat que l’organització no té capacitat per fer propostes al Consell General, Ferreira va explicar que l’Associació de Consumidors busca establir contactes amb les institucions, com el Raonador del Ciutadà en el cas del lloguer, per tal que aquestes transmetin les propostes a la cambra. En aquest sentit, l’objectiu de l’ACU és, segons paraules del president, “ser una eina independent per defensar els consumidors d’Andorra”. D’altra banda, l’activitat de l’associació també se centrarà a informar les empreses i els consumidors per promoure “hàbits de consum sostenible”. Per fer-ho, l’ACU publicarà una revista de manera trimestral amb articles d’interès per als comerços i els usuaris en què els responsables de les empreses disposaran d’espais per publicar articles d’opinió.
Ferreira va explicar que l’ACU vol establir relacions amb associacions de consumidors d’altres països per tal de tenir un estudi més acurat de l’entorn i poder analitzar amb més perspectiva la situació d’Andorra. L’ACU, que ja compta amb un centenar d’associats, desenvoluparà la seva tasca principalment en línia mitjançant la web, el correu electrònic i les xarxes socials. Tot i això, l’atenció telefònica serà permanent i la junta directiva establirà un horari d’atenció presencial a les dependències de l’associació, la qual ja ha rebut, segons les dades que va oferir el president, “un centenar de consultes”.