circulació

França acabarà amb els trams més perillosos d'allaus a l'RN-20

París preveu que els treballs de l’últim corredor més complex acabin el 2023

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

La carretera RN-20, que permet accedir al Principat des de França, ja no comptarà amb els trams més perillosos d’allaus a partir de l’any 2023. Així ho va explicar ahir el prefecte de la regió d’Occitània, Etienne Guyot, que va desplaçar-se al país per reunir-se amb el cap de Govern, Toni Martí, per tractar l’estratègia de cooperació transfronterera en els pròxims anys.

Està previst que a partir de l’any que ve es realitzin els estudis per apuntalar l’últim corredor d’allaus més complex, d’uns 300 metres entre l’Hospitalet-près-l’Andorre i Acs-dels-Tèrmes –conegut tècnicament amb el nom d’H2– que, segons Guyot, “garantiran una seguretat òptima en casos d’allaus excepcionals”. Guyot va qualificar les obres com un “avanç major”, i va afirmar que contribuiran a evitar talls de car­retera sobretot a l’hivern, coincidint amb episodis de fortes nevades. Tant el representant gal com Martí van destacar la “complexitat” que tindran les obres.

Una vegada es tinguin les anàlisis dels terrenys, s’iniciaran els treballs, que haurien d’estar enllestits d’aquí a aproximadament cinc anys. “L’objectiu és que aquests treballs permetin eliminar les parts més perilloses perquè són les que concentren les allaus més dures que es poden evitar o en tot cas abordar gràcies a aquests treballs”, va dir el prefecte d’Occitània. La representació del govern gal a aquesta regió va expressar que també treballaran en altres aspectes relacionats amb la seguretat viària, com ara revolts tancats. Toni Martí també va explicar que s’està actuant en zones de perill de despreniments “que són menys perilloses” i que permetran prevenir els despreniments en l’accés al país pel coll de Pimorent.

Les obres del corredor d’allaus estan incloses a la partida de 21 milions d’euros que van signar el Govern i París l’any passat i que seran assumides a parts iguals pels dos executius. El mes passat es van acabar les feines del corredor H4 de l’Hospitalet, que es va finançar amb quatre milions d’euros, dos dels quals procedents de fons europeus, un milió aportat per França i un altre per Andorra. L’acord al qual van arribar el Govern amb París també preveu una inversió de 137 milions d’euros que assumirà l’administració francesa per desviar la carretera RN-20 a Tarascó d’Arieja. Ahir es va limitar l’accés a l’RN-22 pels camions de més de 19 tones.

SENSE TRACTAR ELS TALLS DE CARRETERA

Les mobilitzacions que duen a terme els Armilles Grogues a França no van ser un punt a l’agenda de la trobada entre Martí i el prefecte d’Occitània. Etienne Guyot va explicar que no van parlar de l’abast del moviment en privat, que segons ell ha tingut un “impacte a tot el territori francès”. Preguntat per les afectacions que han patit els comerços del Pas de la Casa, Guyot va dir que els talls “poden tenir efectes transfronterers”, però que també establiments francesos s’han vist perjudicats per les protestes, que han portat el govern gal a fer marxa enrere en la proposta d’apujar els preus dels carburants. “És un moment important i s’hi ha donat resposta”, va dir Guyot.

França acabarà amb els trams més perillosos d'allaus a l'RN-20

tracking