Un turista denuncia una factura de 3.000 euros

Després de denunciar-ho, la companyia li ha rebaixat fins als 700 euros

Un turista denuncia una factura de 3.000 eurosOSCAR MIRON / SEGRE

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

Un veí de Lleida ha denunciat el cobrament d’una factura telefònica de 3.000 euros en concepte de dades mòbils. L’afectat l’ha definit com un cobrament “abusiu i desproporcionat”, el motiu del qual és que aquest va activar l’internet estant en territori andorrà, tot i que assegura que només es va connectar “una vegada per llegir un whatsapp i una altra per consultar el Facebook”. Concretament, les nou hores que va passar al Principat li han suposat una factura de 2.934,25 euros, tal com recollia el diari Segre. L’home reconeix que va rebre dos missatges d’alerta informant-li d’un cobrament de 50 euros i un altre de 90 euros en concepte de roaming però que va considerar aquests missatges dins de la normalitat “en tractar-se d’un país estranger”. La companyia telefònica (Orange) li ha rebaixat finalment la factura fins als 700 euros.

Aquest no és el primer cas en el qual un usuari denuncia un cobrament excessiu de dades mòbils en concepte de roaming. Operadores com Movistar han rebut desenes de queixes de clients per les seves factures després de viatjar al Principat. Andorra, com que no forma part de la Unió Europea, es troba fora de la zona 1 de roaming, en què estan la gran part dels països europeus. Aquesta és la més barata per als clients de telefonia mòbil, els quals no paguen per l’ús d’internet en els països que en són membres. El Principat pertany a la zona 2, igual que altres països com Suïssa, Ucraïna, Turquia, Rússia o el Canadà, en què utilitzar el mòbil és molt més car i les tarifes per a l’ús d’internet són notablement més cares que dins de la Unió.

tracking