El segell de l'ACU per a empreses s'implementarà el mes vinent
L’associació està treballant, a més, en un control de qualitat de cara a la segona meitat del 2019
L’Associació de Consumidors i Usuaris (ACU) començarà a implantar a partir del mes vinent un segell que servirà per certificar que les empreses que el tinguin col·laboren amb l’associació i compleixen la legislació vigent. Així ho ha assegurat el president de l’ACU, Lluís Ferreira, qui ha apuntat que aquest segell actuaria com una mena d’“estàndard” per assegurar que les empreses estan dins de la normativa. Ferreira va apuntar que, d’entrada, totes les companyies afiliades a l’ACU disposarien d’aquest certificat. Tot i que la campanya de l’associació per trobar nous afiliats comença a partir de la setmana que ve, el president ha anunciat que una desena d’empreses que ja formen part de l’ACU tindrien el nou segell a partir del febrer.
D’altra banda, Ferreira assegura que l’Associació de Consumidors està treballant en un segell de qualitat, el qual es podria començar a implementar en la segona meitat de l’any: “Esperem que estigui a mitjan, però voldríem tenir-lo, com a molt, per a final del 2019.” El motiu és que, segons apunta el president de l’ACU, alguns dels membres de l’associació s’estan formant per poder portar a terme aquesta iniciativa i certificar amb garanties el nivell de les empreses que disposin del segell de qualitat. Ferreira ha manifestat que aquest “funcionaria, tot i que les comparacions són odioses, com la norma ISO 9001, una mena de control de qualitat”.
Treball amb la marca Andorra
Un dels objectius de l’ACU per al 2019 és crear relacions i treballar conjuntament amb la marca Andorra. En aquest sentit, Ferreira assegura que es posaran en contacte amb el president de la comissió, Pere Augé, aquesta setmana per tal de dibuixar una línia d’actuació entre l’associació i la marca Andorra, la qual pertany a la Confederació Empresarial Andorrana (CEA). L’objectiu principal d’aquesta col·laboració seria, segons afirma el president de l’ACU, donar visibilitat a les empreses i ajudar-les a desenvolupar la seva activitat comptant amb el punt de vista del consumidor, que és el que podria aportar l’associació: “A banda de ser una eina representativa, volem que l’ACU sigui una eina productiva per als comerços.” Ferreira apunta que la crisi per la qual passa el sector comercial al Principat és un altre dels motius pels quals volen col·laborar amb la marca Andorra i aportar les seves propostes: “En un món globalitzat, el que marca la diferència és el valor afegit i això és el que s’ha de buscar.”