Turisme

Caldea creix lleugerament en clients el 2018, fins als 403.000

L’agost va ser el mes amb millors xifres malgrat la caiguda respecte al 2017

Caldea creix lleugerament en clients el 2018, fins als 403.000CALDEA

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Caldea va sumar 403.008 visitants l’any passat, una xifra lleugerament superior a la del 2017, que va ser de 400.965. Des del centre termal van assenyalar que s’ha produït una “millora” dels ingressos i que s’ha tancat l’exercici amb un resultat d’explotació que s’acosta als 3,5 milions d’euros. Distribuït per espais, el 18% dels visitants han optat per Inúu, l’spa que s’ha consolidat com l’adults only de Caldea, mentre que el 82% restant ha accedit al termolúdic, “l’espai més gran del centre”, recorden des de la direcció, que es va felicitar dels resultats que s’han obtingut: “Les dades de freqüentació han estat positives i han consolidat l’hivern, l’agost i la cua de l’any, el període que va del setembre al desembre, com els moments clau en el nombre de visitants.”

Respecte a les dades per períodes, destaca el fort increment del març respecte del mateix mes del 2017 (44.984 clients, un 40% més que en el període anterior), magrat que l’explicació són les dates en què es va celebrar la Pasqua: el 2017 va ser a l’abril i l’any passat al març. També es va registrar un augment de visitants al novembre: de 25.360 a 28.795, un 14% més.

L’agost, però, és el mes amb els resultats més importants, en freqüentació i ingressos, tot i que el 2018 ha estat pitjor que el 2017. Van fer ús de les instal·lacions 50.075 visitants, un 6% menys que l’any anterior. Davallada que des del termolúdic s’explica “pel ressorgiment de destins més llunyans del Mediterrani”, augmentant així els competidors d’Andorra com a destinació estival. Se cita l’exemple de Grècia, “que ha registrat creixements de dobles dígits pel que fa a l’arribada de turistes”.

Amb tot, la direcció del centre es va mostrar molt satisfeta amb els resultats obtinguts durant l’exercici que acaba de finalitzar, que atribueix a “la consistència en l’estratègia comercial i de màrqueting, així com de la implementació de millores tecnològiques que han garantit una major usabilitat en el procés de compra i l’automatització del procés de check-in i obtenció de polseres per accedir al centre”.

tracking