Resolta la incidència per fer tràmits i gratuïtat en les gestions fins a 50 euros
L’horari d’atenció al públic s'amplia fins a les 18.30 avui i demà es mantindrà obert fins a les 16.30
Els problemes informàtics que des de dilluns han impossibilitat realitzar gestions al servei de Tràmits i Immigració, i part de les que fa el departament de Duana, s'han solucionat aquest matí segons ha anunciat el Govern i tal com va anunciar ahir el portaveu de l'executiu, Jordi Cinca després del consell de ministres. Per atenuar les molèsties dels ciutadans que s’hagin vist afectats per la caiguda del servidor l'horari a l'edifici administratiu s'amplia fins a les 18 hores i demana estarà operatiu fins a dos quarts de cinc de la tarda i també hi haurà gratuïtat de fins a 50 euros en tots els tràmits. El Govern ha decidit que avui i demà no es cobrarà res pels tràmits que tinguin un cost igual o inferior als 50 euros i quan el cost sigui superior, es restaran 50 euros al preu del tràmit. Es farà amb els expedients oberts durant els tres dies que el servidor ha estat caigut que alguns ciutadans van fer als serveis de Tràmits i Immigració, i que es van quedar els funcionaris per tramitar-los un cop s’arreglés el problema. També tindran dret a la reducció de preu els ciutadans que vagin avui i demà als dos serveis, tant si ho han intentat aquesta setmana com si no.
“El temps de les persones té un valor i per pal·liar el perjudici de temps que alguns ciutadans han perdut se’ls aplicarà el descompte o la gratuïtat en els tràmits”, va indicar Cinca.
Segons va explicar el ministre, una de les aplicacions d’un dels servidors del Govern, el que acull tots els tràmits de l’administració, va deixar de funcionar a final de la setmana. L’error va afectar totalment el contingut i ha requerit reconstruir de nou el servidor. Va afegir que l’equip de l’àrea d’operacions del departament de sistemes d’informació, amb el suport de dues empreses externes, va estar treballant ininterrompudament des que es va detectar la incidència per tal de resoldre-la. En un primer moment es va intentar recuperar el servidor afectat, però un cop descartada aquesta opció, l’equip ha estat reconstruint un nou servidor que tindrà exactament el mateix contingut, ja que la incidència “no ha afectat en pèrdua de dades”.
Des de dilluns, va dir, “no s’ha pogut gestionar cap dels tràmits que es fan a l’administració general ni a Immigració, i també un dels tràmits que es fan a la Duana”. En aquest cas l’afectació a la Duana ha estat parcial. No va afectar l’enregistrament de les declaracions i es va poder fer la recepció de mercaderies amb normalitat. Sí que es van haver de suspendre els tràmits de procediment simplificat d’exportació.