Turisme

L'Andorra Shopping Festival va atreure 278.106 visitants

El nombre de pernoctacions va augmentar un 13,5% mentre que el d'excursionistes es va incrementar un 11,6%, respecte any anterior

Una de les jornades de l'Andorra Shopping FestivalFernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

La sisena edició de l'Andorra Shopping Festival celebrada durant els mesos d'octubre i novembre va aplegar 278.106 visitants, un 12,2% més que l'any 2017, dels quals 81.562 van pernoctar al país, el que representa un increment del 13,5% respecte l'edició anterior. També hi va haver un augment del 11,6% de visitants que no van fer nit al país, els quals es van situar en 196.554, segons les dades presentades pel ministre de Turisme, Francesc Camp, aquest matí.El titular de Turisme ha fet un balanç positiu de les visites durant aquest festival de compres, que al mes d'octubre van registrar una davallada de visitants d'un 1,3%, respecte a l'edició anterior, però que es va recuperar al mes de novembre en augmentar un 7,1%.Pel que fa a l'origen dels turistes, els de nacionalitat espanyola van decidir pernoctar al país, 70.184, enfront dels 11.378 de francesa. En el cas de les visites de dia, els francesos van ser 115.601 davant de 80.943 assistents d'origen espanyol.

El ministre de Turisme ha fixat el cost total del festival de compres celebrat a la capital i Escaldes-Engordany en 617.000 euros, el 67% a va ser destinat a la difusió als mitjans de comunicació i el 23% es van dedicar a l'organització de les diverses activitats. Francesc Camp ha assegurat, en aquest sentit, que les millor valorades pels visitants han estat les de Mickey Mouse i les experiències amb GoPro.

tracking