Els supermercats Suma obren quatre establiments al país
En estacions de servei de Sant Julià, Santa Coloma, Encamp i el Tarter
Els supermercats Suma, de l’empresa General Markets Food Iberica, obren quatre establiments a Andorra. Aquests consistiran en botigues express en estacions de servei situades en la CG-1 a l’altura de Sant Julià de Lòria, a l’avinguda d’Enclar, 38, de Santa Coloma, a l’avinguda de la Bartra d’Encamp i al número 31-33 de la CG-2, a l’altura del Tarter. Aquests supermercats compten amb vuit treballadors, dos a cada establiment. Les botigues, que tindran un horari d’obertura de dilluns a diumenge des de les set del matí fins a les deu de la nit, comptaran amb seccions de xarcuteria, snacks i refrescos de lliure servei, i fleca.
General Markets Food Iberica, que té una facturació anual superior als 1.100 milions d’euros i un equip de més de 2.500 empleats, va crear la marca Suma l’any 2000. Aquesta es troba actualment en procés d’expansió a Espanya i ara arriba al Principat amb l’obertura dels primers quatre establiments, els quals tenen com a objectiu contribuir a la internacionalització de la marca. Els centres Suma compten amb una llista que està format per més de 10.000 referències, de les quals més de 1.600 són de marca pròpia. Per la seva banda, GM Food Iberica, que compta amb una cadena de més de sis-cents supermercats Suma, Proxim i SPAR, centra la seva activitat majorista en la seva línia de 73 cash&carry Gros Mercat, situats en 12 comunitats autònomes d’Espanya, en la venda a la restauració organitzada amb la divisió FoodService, la línia d’Exportació Export i la venda a l’engròs a detallistes, cadenes independents i distribuïdors.