Turisme

L'Andorra Shopping Festival rep un 12% més de visitants

El cost total va ser de 617.000 euros, 20.000 menys que l’edició anterior

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

La darrera edició de l’Andorra Shopping Festival, celebrada entre l’1 i l’11 del mes de novembre passat, va rebre un total de 278.106 visitants, amb un increment d’un 12,2%. Aquesta xifra, que correspon a la primera quinzena del mes, segons el departament d’Estadística, triplica l’objectiu que havia marcat el ministeri per a aquesta edició, ja que s’havia estimat un creixement de quatre punts respecte als 248.928 visitants que va rebre el país durant l’Andorra Shopping Festival de l’any 2017. El cost total d’aquesta edició ha estat de 617.000 euros, 20.000 menys que en l’anterior, dels quals un 63% s’ha destinat a la campanya de comunicació i un 37% a la dinamització mitjançant les activitats al carrer.

El ministre de Turisme, Francesc Camp, es va mostrar molt satisfet per l’increment del nombre de visitants i va apuntar que l’Andorra Shopping Festival va permetre millorar les xifres de la tardor, que es van veure molt afectades per la manca de visitants que hi va haver a l’octubre. De fet, tot i que les xifres de turistes i excursionistes es van reduir al mes d’octubre respecte al 2017 un 1,3% i un 2,9%, respectivament, al novembre van augmentar un 7,1% els turistes i un 2,2% els excursionistes. D’altra banda, el ministre de Turisme va asse­nyalar que volen potenciar altres fórmules a banda de les ofertes comercials per reactivar les vendes, ja que entén que els establiments “no poden estar permanentment fent promocions”, referint-se al Black Friday i a les rebaixes de Nadal, els quals arriben poc després de l’Andorra Shopping Festival. En aquest sentit, Camp proposa que els comerços facin activitats per atreure la gent als punts de venda.

L'Andorra Shopping Festival rep un 12% més de visitants

tracking